י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טעות בזיהוי

פלסטיני שהתגייר עבר בידוק, נחשד כמחבל - ונורה למוות

במהלך פעילות מבצעית, ביצע כוח צה"ל ירי לעבר אדם אשר עורר את חשדם בצומת אלעזר שבחטיבת עציון, בהמשך נקבע מותו. בעבר הוא נחטף לכפר פלסטיני ועבר שם עינויים קשים

פלסטיני שהתגייר עבר בידוק, נחשד כמחבל - ונורה למוות
הגר הפלסטיני מקבל טיפול ב-2019 צילום: דוברות איחוד הצלה

במהלך פעילות מבצעית, ביצע כוח צה"ל ירי לעבר אדם אשר עורר את חשדם בצומת אלעזר שבחטיבת עציון, זוהתה פגיעה ובהמשך נקבע מותו של הפלסטיני.

מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע, הורתה הפרקליטות הצבאית על פתיחה בחקירה של המשטרה הצבאית, ולוחם המילואים שירה נחקר תחת אזהרה.

מסתבר כי ההרוג הוא דוד בן אברהם (סאמח זיתון), בן 63 מחברון שהתגייר, והוא נורה למוות הבוקר אחרי שמצאו בתיקו סכין במהלך בידוק. הוא החזיק את הסכין כנראה לצורך הגנה עצמית בלבד, ולא השתמש בה.

ב-2019 גר הצדק דוד בן אברהם שוחרר מבית כלא פלסטיני בחלחול לאחר כ-60 יום, הוא הגיע לבדיקות רפואיות במטה הארצי של 'איחוד הצלה' בירושלים.

במהלך שהותו בכלא הפלסטיני עקב הצטרפותו לעם היהודי, חווה התעללות קשה, אולם הוא שוחרר לחופשי ונבדק רפואית. היום עקב טעות בזיהוי הוא נורה למוות.

דוד בן אברהם השלים את הליך הגיור בבית הדין של הרב ניסים קרליץ זצ"ל בבני ברק.

נועם ארנון דובר הישוב היהודי בחברון אמר ברדיו קול ברמה: "אני לא מאשים את החיילים, אני תומך בחיילי צה"ל. דוד למד והכיר את  היהדות והחליט להתגייר, לא היתה לו תעודת זהות ישראלית כי הוא ניסה להתגייר במוסדות הרשמיים ואין אפשרות למוסלמי תושב ישראל להתגייר והוא עשה את ההליך בבני ברק אצל ר' ניסים קרליץ, והרשויות לא הכירו בו. דיברתי עם כל מי שאפשר ולא עזר דבר".

 

פלסטיני מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד