י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסכמים שבוע

לייבל'ה נערך לפורים: הכיפה של הגרב"מ והנכד שהתחפש

והשבוע בלייבל'ה, היערכות לפורים: יועץ ראש העיר שעזב ניהול קבוצה אחרי עשור | הנכד של המוזיקאי שהתחפש לראש הישיבה בן ה- 88 | 'הכנסת אורחים' שמחלקת סיגריות | ועוד שלל מטעמים

לייבל'ה נערך לפורים: הכיפה של הגרב"מ והנכד שהתחפש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מתכונן כמו שצריך לפורים לאחר שבשנה שעברה נפל בתקופה זו למשכב. השנה, על הדרך גם תפס כמה בחורים בטרמפיאדות אוספים כסף ל'הכנסת כלה' תוך כדי שהם מסכנים את חייהם. אז לייבל'ה קורא מפה באמת לכל הבחורים תיזהרו ותשמרו חייכם קודמים ולכל הציבור לייבל'ה קורא לתרום להם בענק. 

אין ספק שהתחפושת של השנה היא של הגר"צ קושלבסקי שחבק בן ועל כך בהמשך. אבל גם ה'כיפה' של מרן ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל שנסתלק מאיתנו השנה תפסה לה שם כבוד בכל התחפושות בפורים. והנה כיפה ששיגר אחד הקוראים. 

באדיבות המצלםהכיפה של הגרב"מצילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבוע הגיע לייבל'ה לברית המדוברת לבנו של הגאון רבי צבי קושלבסקי ראש ישיבת 'היכל התורה' שהפך לאבא בגיל 88 בלעה"ר. לייבל'ה שמע את ליצני הדור מספרים כי ראו את ראש הישיבה המתנהג בפשטות נכנס לסופר פארם בגבעת שאול ומבקש לרכוש טיטולים, המוכרת נתנה לו במידה של מבוגרים וראש הישיבה אמר "אני צריך ניו בורן עשיתי השבוע ברית לבן". לייבל'ה גם שמע שר' צבי הוא האדם הראשון בישראל שמקבל גם קצבת זקנה וגם קצבת ילדים. 

מי שהתחפש לרב קושלבסקי היה דווקא הנכד של המנצח והמעבד מוישה לאופר, שהיה נראה קצת כמו הרב יגאל כהן עם הזקן, אבל מה זה חשוב, העיקר שהתחפושת שברה את הרשת. 

תהילה לאופרהנכד המחופשצילום: תהילה לאופר

בברית עצמה לייבל'ה ראה את הצלם חיים גולדברג מפלאש 90 מתאמץ ומתעד את הרגעים הנעלים בברית ההיסטורית שהפכה לשיחת היום בעולם היהודי. 

דניאל נפוסישמחת הברית לבן הגר"צ קושלבסקיצילום: דניאל נפוסי

ביום שישי בשבוע שעבר הגיע לייבל'ה לשוק מחנה יהודה שם פגש את הזמר ישי ריבו בקניות יחד עם האופניים החשמליים. ריבו פילס דרך והצליח לחזור הביתה עם כל ההכנות לשבת. 

באדיבות המצלםריבו והאופנייםצילום: באדיבות המצלם

בהמשך פגש לייבל'ה את הצלם נפתלי לרר שבא לעשות שוק בירושלים במקום בפתח תקווה ושמר על הבת הגדולה. 

באדיבות המצלםלרר בייבי סיטר במחנה יהודהצילום: באדיבות המצלם

בקרית בעלזא ראה לייבל'ה את הבעלזרס סוחבים את החלות לטיש של הרבי במאמץ רב. 

באדיבות המצלםהחלות של בעלזאצילום: באדיבות המצלם

ובעוד הדיונים על הקואליציה בירושלים נמשכים לייבל'ה ראה את היו"ר של 'דגל' בבירה לייזר ראוכברגר מוצא זמן לעשות קניות לפורים ב'אושר עד'. 

באדיבות המצלםראוכברגר קונהצילום: באדיבות המצלם

 במוצאי שבת בחברון ראה לייבל'ה את ידיד היישוב היהודי בחברון, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, שהגיע להילולת משה רבינו במערת המכפלה. מדובר בחידוש של מסורת עתיקה שהייתה נהוגה במשך מאות שנים. את השר מלווים ראש מועצת קרית ארבע חברון, ישראל ברמסון, ראש מנהלת חברון אייל גולמן ואיש ארץ ישראל השלימה ברוך מרזל.

באדיבות המצלםפרוש רוקד בחברוןצילום: באדיבות המצלם

שר הפנים הרב משה ארבל נצפה במסירות בשיעור כללי בליל שישי בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב בעניין "אתגרי השלטון המקומי בעיתות מלחמה וקיטוב".

באדיבות המצלםארבל בשיעור כללי באוניברסטהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה תמונה יפה של ראש הממשלה נתניהו לפני ישיבת מועצת רשות מקרקעי ישראל יחד עם רמ"ט שר השיכון מוטי בבצ'יק והדובר של השר גולדקנופף ידידנו ארי קלמן. לייבל'ה מצדיע לסיכות בחליפות. 

באדיבות המצלםבבצ'יק וקלמן עם ביביצילום: באדיבות המצלם

את יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר תפס השבוע לייבל'ה בארוחת צוהריים בשווארמה אחרי ביקור של השדולה למען הלומי הקרב במרכז טיפול

באדיבות המצלםקרויזר משביע את רעבונוצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הדרים השבוע לאשדוד לטקס כינון המועצה ה- 12, שם ראה את חברי סיעת אגודת ישראל מקבלת את אות המועצה מידי ראש העיר יחיאל לסרי. לייבל'ה שולח מזל טוב.

לאחר ישיבת המועצה באלעד ולאחר שמונה ליועץ ראש העיר הודיע שמעון סויסה בעל מחבר קבוצת 'מדורת השבט' של אלעד על עזיבת ניהול הקבוצה. 

צילומסךסויסה פורש מהניהול לטובת יניב מאיריצילום: צילומסך

השבוע הגיע לייבל'ה להונגריה לפקוד את הציון של הרבי רבי יצחק אייזיק מקאליב זכותו תגן עלינו. לייבל'ה ראה הכנסת אורחים גדולה במקום וראה גם שמחלקים סיגריות מכמה סוגים.

באדיבות המצלםהסיגריות בהכנסת אורחים בקאליבצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שמע כי זה ציון שהיו עולים אליו רבות בשנים מכל אירופה. בשיחה בין החסידים שמע לייבל'ה סיפור ממקור מוסמך אותו סיפר הרה"ח ר' משה (משה גאבע) פרידמן משב"ק בית סאטמר שכידוע אדוק ומקושר לרבו. ר' מוישה גאבע סיפר שהאדמו"ר רבי יואליש מסאטמר זצ"ל היה מגיע כל שנה ליא"צ של רבי יצחק אייזיק מקאליב זצ"ל לקראת סיום יום היארצייט. בשנה אחת הגיע קודם היא"צ ולא עלה עד למחרת לקראת ערב, שאלו חסיד אחד אם כבר הרבי היה בקאליב קודם למה לא עלה לציון? השיב הרבי שכמו שבשוק מתי אפשר למצוא מציאות? רק ממש לפני שהשוק נסגר, אותו דבר כאן בקאליב ישועות ורפואות אפשר למצוא לקראת נעילת השערים בסיום היארצייט.

בהמשך הגיע לייבל'ה להונגריה שם בקרעסטיר בשטח בית המדרש החדש של רובין עליו ייבנה בית המדרש של ר' ישעיהל'ה בן ר' משה מקרעסטיר ראה לייבל'ה את מענדי צימעט מ'בית לפליטות' שבא לבדוק את השטח לקראת פרויקט גדול. 

י.שצימעט ואח של רוטר בשטחצילום: י.ש

אפרופו סאטמר, הנגיד ר' משה שמואל זופניק תרם השבוע 2 מיליון דולר לבניין בית חינוך החדש של סאטמר בירושלים, לרגל התרומה נערך מעמד 'לחיים' בבית הרבי ר' יואליש מסאטמר זצ"ל. 

באדיבות המצלםהאסיפה בסאטמרצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה השתתף בשבוע שעבר בשמחת בית קרעטשניף ירושלים - אלעסק והיה מת להיות זבוב ולהקשיב לשיחה בין בנש"ק חצרות האדמו"רים בארץ ובתפוצות ר' שרולי הגר, לבין משב"ק בית ויז'ניץ ר' בן ציון שטנגר. מהתוכן שהגיע לאוזני לייבלה נודע שר' שרולי הנ"ל הפציר באחד מאורחי החתונה באלעסק להגיע לנאום באחת מהישיבות הקטנות בעיר.

לייבל'ה מתכונן לפורים ונכנס לרשת הסטייל של ברודווי, שם פגש את הזמר העולה שמוליק קליין שכבר טס לפורים למיאמי. לייבל'ה ראה כי קליין התחדש בבעקיטשע יוקרתי מעשי ידי הרשת. 

באדיבות המצלםקליין מתחדשצילום: באדיבות המצלם

גם ארל'ה וינגרטן מ'דרכי מרים' התחדש בבעקיטשע מיוחד להמשך מעשי החסד הרבים. 

באדיבות המצלםוינגרטן והבקעטישעצילום: באדיבות המצלם

בנו של האיש והאנרגיה הזמר האהוב יואלי דוידוביץ הוכתר ל'פורים רב' לקהל עדתו בחיידר, לייבל'ה היה שם להגיש קוויטל וראה את יואלי בכבודו ובעצמו, מתבטל כחסיד בפני בנו ומסיר את המלבוש עליון - הבגד תכלת מעליו, ובהכנעה רבה מוריד את הראש לקבל ברכה.

באדיבות המצלםהבן של יואלי דוידוביץצילום: באדיבות המצלם

את הנשפן הצעיר והכי טוב ביקום ארי ברנד פגש לייבל'ה בשמי ארה"ב בטיסת מבחן על מטוס קטן. לייבל'ה שוקל פעמיים מהיום לטוס בשמי העולם, או לחלופין, להתחיל להשתמש בברנד כטייס פרטי שלו.

באדיבות המצלםברנד על המטוסצילום: באדיבות המצלם

בטקס ההריסה הראשון בציבור החרדי שערכה חברת "חוצות ירושלים" הבחין לייבל'ה במפיק האגדי ישראל ליכטנשטיין, שעמד מאחורי האירוע, מקבל את פניו של ראה"ע ירושלים משה ליאון.

באדיבות המצלםבחוצות ירושליםצילום: באדיבות המצלם

בגשם הסוער שפקד את עיר הקודש ירושלים השבוע, נצפה מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן משמש את הגה"צ חכם ניסים בן שמעון בדרכו למסע של חיזוק בהיכלי התורה בעיר. אוזן לחשה ללייבל'ה כי הרב חזן החל לשמש כר"מ בישיבת 'עטרת אברהם' וכאות הוקרה לתלמידים על שקידתם הבטיח להם כי יביא את החכם לישיבה. 

באדיבות המצלםחזן בשימוש גדולי ישראלצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן ראה לייבל'ה הצלם יעקב כהן מצלם את חכם ניסים בן שמעון בחלוקת מטבעות לשמירה לילדי ת"ת נתיבות שלמה בירושלים. 

באדיבות המצלםכהן מתעד צילום: באדיבות המצלם

בערבו של יום ראשון ז' אדר נהרו רבים לבית המדרש הגדול אוהל יעקב בירושלים, למעמד האדיר והמפואר סיום מסכת מגילה של צלם בחצרות קודש ובית דושינסקיא שלמה טריכטר. כיבד בנוכחותו מנהל די וואך בארץ, על התזמורת הופקד הקלידן והזמר מוטי כהן. לייבל'ה היה שם ותפס בעדשתו את חתן הערב שלומי טריכטר מעביר את האירוע בלייב בסטטוס לאלפי עוקביו. לייבל'ה כבר לא יכול לחכות למעמד סיום הש"ס שייערך ממש בקרוב.

ברכת מזל טוב לפרקליט הבכיר מפרקליטות מרכז יוסף אליהו שעבר בהצלחה רבה את המבחן של לשכת עו"ד.

באדיבות המצלםיוסף אליהו עם התעודהצילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות אוריאל בוסו הצטרף השבוע למיזם המרגש של כללית וחבורת תרי:ג והגיע לחלק את משלוחי המנות לילדים המאושפזים במחלקה בבביה"ח שניידר, השר הקריא לילדים את המכתבים המתוקים שנאספו באוטו תריג. לייבל'ה ליווה את השר יחד עם אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית ויוחנן הוכהייזר מנהל השיווק של חבורת תרי"ג. לייבל'ה התרגש לראות איך שהשר מעניק יחס מיוחד לכל ילד בגובה עיניים.

באדיבות המצלםבוסו וחבורת תרי"גצילום: באדיבות המצלם

השגריר לשעבר של ארה"ב דיוויד פרידמן נפגש עם מנכ"ל צ'רידי הרב שי צ'רבינסקי וחלק מצוותי האסטרטגיה של צ'רידי, כדי להתרשם מהפעילות גיוס ההמונים הגלובלית של צ'רידי ועל ההירתמות מאז ה-7.10 לסיוע לארגונים ועמותות כחלק מהמאמץ המלחמתי. 

באדיבות המצלםדיויד פרידמן בצ'רדיצילום: באדיבות המצלם

במסגרת 'יום מעשים טובים' שהתקיים השבוע פגש לייבל'ה את סמנכל איחוד הצלה לייזר היימן משתתף בפרויקט 'חובשי מלרד' במיוני בתי החולים ברחבי הארץ עם המתנדבים.

באדיבות המצלםהיימן והמתנדביםצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

לייבל'ה השתתף השבוע באירוסי ביתו של נשיא מוסדות הר ציון הגאון הרב יצחק גולדשטיין באולמי מערת אסף ברובע היהודי. הוא פגש שם את ידיד המוסדות ח"כ יצחק פינדרוס.

באדיבות המצלםפינדרוס באירוסיןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב ליואליש קרויס קמב"ץ מאה שערים שחיתן השבוע את בתו בשעה טובה בעיר בית שמש. עם החזרה לבית המשפחה במאה שערים, הודיע קרויס על אירוסי בנו יוסף בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה ציפורה טעפ מחצר קהל חסידי ירושלים. לייבל'ה שולח מזל טוב.

יאיר לויקרויס בחופה של בתוצילום: יאיר לוי

ומי שעוד חגג השבוע שמחה כפולה הוא המפיק האגדי מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' שבערב שבת הופתע באמצע הכנות השבת של ר' מיילך בנתניה על שמחת הולדת הנכדה. הבוקר התבשר מוטי כי נולדה לו בת ושוב שמחה כפולה במשפחה. לייבל'ה שולח מזל טוב ועיצובים וכן את המודעה לקידוש הענק שייערך בביתר. 

טיפ הפקותההזמנה לקידוש של מוטי רבינוביץצילום: טיפ הפקות

ברכת מזל טוב לעיתונאי יעקב רייניץ מעיתון 'המודיע' לרגל שמחת הולדת הנכדה בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליוסף נתניאן מנכ"ל של בית היתומים בלומנטל לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה השבוע. המשגיח רבי דן סגל שימש סנדק והמוהל רבי ראובן אלבז חבר מועצת חכמי התורה. מי שתפס את הפוקוס של כולם היה הקבלן הנודע ואיש המעש ר' ישראל פלדמן שהזמין את בעל השמחה למסיבת פורים בגג בגבעת זאב. 

באדיבות המצלםפלדמן עם המשקפיים בבריתצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד