כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכתב חריף

מפעילי המעונות למשרה"ח: "התנהלותכם מאלצת לא לשתף פעולה"

האם משרד החינוך מנסה לעכב את העלאת שכר המטפלות במעונות היום? ארגון חלמי"ש ופורום המעונות המייצגים את מפעילי מעונות היום, טוענים להתנהלות בלתי הוגנת של משרד החינוך, שמנסה לחזור בו מהתחייבות מפורשת שניתנה בעניין זה לפני פחות משנה, בחודש מאי 2023. כל הפרטים

מפעילי המעונות למשרה"ח: "התנהלותכם מאלצת לא לשתף פעולה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

במכתב חריף שיזם ארגון חלמי"ש ואליו חברו פורום המעונות המאגד בין היתר גם את נעמת ואמונה, תוקפים מייצגי מפעילי המעונות את משרדי החינוך והאוצר על כך שבאצטלה של הליך "ביקורת" לגיטימי כביכול, במסגרתו נדרשים המעונות לספק מידע מפורט אודות רכיבי השכר של כלל העובדים ובנוסף גם קשר רחבה של נתונים החל משנת 2022, הם פועלים לחמוק מעמידה בהתחייבותם החלוטה להעלאת שכר המטפלות במעונות - והשוואתו לשכר הסייעות. 

במכתב ששיגרו באי כוחם של המפעילים, מציינים עו"ד מאיר אברהם ועו"ד יגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות',  שלמעשה ועדת המחירים מטעם משרדי החינוך והאוצר, ערכה בעצמה רק לאחרונה בדיקה מקיפה דומה, ובחודש אוגוסט 2022 המליצה להעלות את תעריפי המעונות. לאחר המלצת ועדת המחירים, צפויים היו שרי החינוך והאוצר לחתום על צו שיתקף את התעריף החדש, אולם במחדל ארוך ומתמשך נקפו חודשים והצו לא נחתם. רק לאחר שמפעילי המעונות עתרו לבג"ץ הואילו השרים לחתום על הצו בחודש יוני 2023 לפני כשמונה חודשים בלבד, לא לפני שהתחייבו גם בכתב להשוות את שכר המטפלות לזה של הסייעות.

מדוע אם כן יזם משרד החינוך כיום, לאחר חודשים ספורים בלבד, הליך ביקורת חדש ונוסף, מיותר ומכביד, אם לא כדי להרחיק ובהמשך גם לסכל את העלאת שכרן של המטפלות? את הזעם הרב מפנים כאמור מפעילי המעונות כלפי דרישות הביקורת, הפוגענית והבלתי הוגנת.

"ביצוע ביקורת הוגנת, כנה ועניינית היא בוודאי חשובה", אומר שלום נגר - מנכ"ל ארגון חלמי"ש, "אבל הביקורת הזו, בעיתוי הזה ובדרישת חומרים בלתי רלוונטיים משנת 2022 כאשר כולנו זוכרים היטב שהצו החדש נכנס לתוקף רק ביום 1.6.2023, זה נטו זריית חול בעיני המפעילים". 

אבל בכך לא תם האבסורד הגדול. את עליית שכר המטפלות מתנה משרד החינוך בכך שמפעילי המעונות יעברו את ביקורת העומק המקיפה, גם אם זו תארך זמן רב, למרות שכאמור,לפני פחות משנה בלבד, התחייבו שרי החינוך והאוצר בין היתר במסמך בכתב, להעלות מיידית את רכיב השכר למטפלות. 

ת המכתב מסיימים המפעילים בהצהרה על כך שככל שלא יעמוד משרד החינוך בהתחייבותו, ולמעשה יביא לפגיעה במעונות, בצוותים ובטיפול בילדים הרכים, לא יהיה מנוס מאי שיתוף פעולה עם הליך הבקורת הפוגעני: "ככל שהבקשות המנויות לעיל לא תענינה בחיוב - לא תוכלנה מרשותינו, חרף ממלכתיותן, למנוע החלטה גורפת שתעלה מן השטח שלא לשתף פעולה עם 'ביקורת עומק' שבמתכונתה הנוכחית ובעיתויה, נתפסת בקרב המפעילים ככסות לפגיעה נוספת ובלתי נסבלת בהם, על לא עוול בכפם".

 
משרד החינוך מעונות היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד