י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בסיום מסיבת פורים הודיעה הצעירה: "החלטתי לחזור לעם ישראל"

120 נשים ובנות יהודיות שנמצאות או שיצאו מקשרים עם ערבים, השתתפו בסוף השבוע במסיבת פורים מיוחדת שערכה עבורם 'המחלקה להצלה מטמיעה' ביד לאחים

בסיום מסיבת פורים הודיעה הצעירה: "החלטתי לחזור לעם ישראל"
מסיבת פורים יד לאחים צילום: יד לאחים

המסיבה שנערכה על רקע המלחמה הקשה בעזה שהביאה לעליה משמעותית בגל הפניות לעזרה שמגיעות לארגון, נפתחה באמירת פרק תהילים לזכות החיילים הלוחמים בעזה והמוצבים בצפון ולזכות כלל החטופים בידי ארגון הטרור חמאס ולאחר מכן נשאה דברים המרצה, הרבנית אורית סלומון, שדיברה על נושא השמחה והרחיבה עוד בהקשר זה במבט נשי.

אחריה נשאה דברים "הרבנית של בנות יד לאחים", המרצה הגב' יונה נוסבכר שלימדה את הנשים על הפן ההלכתי של חג הפורים ובסיום דבריה חולקו לכל משתתפת מגילת אסתר מהודרת ודפי מידע על חג הפורים.

יד לאחיםמסיבת פורים יד לאחיםצילום: יד לאחים

אחר אתנחתא לארוחת ערב עשירה צפו המשתתפות בתכנית סטנד-אפ שערכה עבורן הגב' עידית ליכטפלד ומאוחר יותר, לצלילי מוסיקת פורים שמחה רקדו ביחד עם העובדות הסוציאליות שלהן וצוות יד לאחים במשך שעה ארוכה.

כנהוג במסיבות כגון אלו הזמינה המנחה את הנשים שרוצות בכך לספר על התהליך האישי שלהן בשיבתן לעם ישראל, כדי לחזק את הנשים האחרות שמתמודדות עם סיפורי חיים זהים לשלהן. רגע מיוחד התרחש במסגרת זאת כאשר צעירה מבית דתי שמשך שנים מתקשה לנתק את הקשר עם  הערבי למרות הליך טיפולי ארוך שלא צלח עד כה. "החלטתי לעזוב אותו אחת ולתמיד" אמרה הצעירה לקול מחיאות הכפיים של כל המשתתפות ולהשתאות העובדת הסוציאלית שמלווה אותה. "המסיבה היום נתנה לי את ההכרה שאני רוצה להקים בית יהודי. ראיתי היום את סיפור חג הפורים מזווית אחרת ואני רוצה להיות חלק משרשרת הדורות של נשים יהודיות אמיצות שעושות הכול כדי להיות חלק מהעם היהודי".

ביד לאחים אומרים כי לצד סיפורה של אותה צעירה הם רואים התקדמות משמעותית אצל שאר הבנות המלוות על ידי הארגון. "אפשר ממש לחוש שהן חלק מתהליך" אומרת הגב' שורי קוסטליץ. "הן יציבות חזקות, שמחות. אין ספק שהחיבור העקבי ליהדות, לתורה ולמצוות במשך כל השנה, עושה את העבודה. גם המלחמה שנערכת בעזה ממחישה יותר את ההבדל בין ישראל לעמים, ועוזרת להן 'לתפוס צד', להתנתק מהבעלים הערביים ולהיות חלק מעם ישראל, וכך להביא לסיום מסכת הייסורים הקשה שעוברת עליהן".

יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד