י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המנהג הנפוץ

לא לשכוח! זמן אחרון למחצית השקל

ב'קופת העיר' נערכים בימים אלו לקראת קיום המנהג הנפוץ של 'זכר למחצית השקל', אותו נוהגים ישראל קדושים לקיים מדי שנה בתקופה זו של השנה, מי באחד באדר ומי בערב פורים

לא לשכוח! זמן אחרון למחצית השקל
הגר"ח נותן מחצית השקל צילום: קופת העיר

מנהג ישראל מקדמת דנא, לתת זכר למחצית השקל תרומה לענייני מצווה, ובעניין זה קיימים כמה מנהגים בתפוצות ישראל, לגבי מועד הנתינה, וכן בשאלה להיכן יעברו המעות הללו.

להעברת דמי מחצית השקל עכשיו הקליקו כאן>>>

מנהגו של מרן רשכבה"ג שר התורה רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, היה לשמור את המעות הללו של 'זכר למחצית השקל' ולתת אותן בהזדמנות ראשונה לשליח 'קופת העיר', כדי לפרנס בהן עניים ונצרכים.

זאת, בהתאם לעמדתו הידועה של מרן זצ"ל, שהיה חוזר ואומר ש'קופת העיר' היא הצדקה המהודרת ביותר מכמה וכמה טעמים. מטעם זה גם היה מקפיד לתת את ה'מתנות לאביונים' שלו, ביום הפורים, אך ורק ל'קופת העיר' כדי לחלקן בו ביום לעניים ונצרכים.

לנוכח האמור מתקיימים הימים אלו היערכות מיוחדת ב'קופת העיר' גם לקיום מנהג 'זכר למחצית השקל' בהידור מושלם.

בקופת העיר הכינו במיוחד מטבעות של חצאי דולר מכסף טהור, אשר בהם יוצאים ידי חובת כל הדעות והמנהגים.

לנוחיות בני התורה, גם עבור התורמים באמצעות כרטיס אשראי  הצטיידו בערכות כאלו.
שיעור מחצית השקל לחומרא: 40 ₪, ולקולא: 28 ₪.

שימו לב: המנהג הוא לתרום עבור כל אחד ואחד מבני הבית, כולל נשים וילדים, ומי שנהג כך אסור לו לשנות את המנהג.  -הכספים עוברים לאביונים אמיתיים על ידי קופת העיר.

פוסק הדור רבי משה שטרנבוך שליט"א, בקש מקופת העיר לעורר על חומרת הביאור הלכה, ליתן שוויות של שלשה חצאי שקלים שהיו בימי משה, שעולים לסך 120 ₪ עבור כל נפש ונפש.

 בחביבותו להחדיר את קיום המצווה בהידור על ידי הנתינה לקופת העיר את הסך שכתוב בביאור הלכה- נענה לבקשת קופת העיר לייקר את התורמים המהדרים, ויעתיר באשמורת הבוקר של פורים עבור כל מי שיהדר ויתרום ל"קופת העיר" מחצית השקל על סך 120 ₪ עבור כל נפש ונפש מבני הבית- לישועות גדולות.

להעברת דמי מחצית השקל עכשיו הקליקו כאן>>>

קופת העיר מחצית השקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד