ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ישראל יודעת הכול

דיווח: המידע המודיעיני שהעבירה ארה"ב סייע בחיסול בכיר חמאס

ישראל תפסה מאגר גדול של מודיעין על חמאס בעזה. המידע מגיע מכוננים קשיחים, טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, מפות וחומר אחר שנתפס במהלך פלישת ישראל לעזה. בארה"ב דווח כי האמריקאים סייעו מודיעינית לישראל

דיווח: המידע המודיעיני שהעבירה ארה"ב סייע בחיסול בכיר חמאס
פעילות צה"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

ישראל השיגה מאגר מודיעין על חמאס במהלך המתקפה הצבאית בעזה, וקיבלה תמונה מפורטת על הפעילות הפנימית של הארגון. כך לפי גורם בממשל האמריקאי, איש מודיעין, גורם בקונגרס ובכיר ישראלי.

רשת NBC דיווחה כי המודיעין נאסף מכוננים קשיחים, טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, מפות וחומר אחר שנתפס במהלך הפלישה של ישראל לרצועת עזה, כמו גם מציתות אלקטרוני שערכה ארה"ב.

המידע שהגיע לידי צבא ההגנה לישראל כולל מידע מפורט ביותר על הנהגתו, הפיקוד והשליטה והתקשורת של חמאס.

"יש להם יותר הבנה ומודיעין על חמאס מאשר אי פעם בעבר", אמר מתיו לויט, בכיר לשעבר במשרד האוצר האמריקאי וכיום עמית בכיר במכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב.

"יש להם קבצי HR [משאבי אנוש] ועוד. אז ההבנה שלהם מה חמאס מסוגל לעשות היא הרבה הרבה יותר מפורטת", אמר לויט, שהגיע לאחרונה לאזור.

ההצלחות המודיעיניות אפשרו ככל הנראה לישראל לאתר ולהרוג את מספר 3 של חמאס, מרואן עיסא, בתקיפה אווירית בשבוע שעבר בעזה, כך אמרו בכירים בהווה ובעבר.

"הם הפעילו לחץ רב על המנהיגות והיכולות של חמאס, והם בהחלט ניצלו ומנצלים חומרי מודיעין ומידע נוסף", אמר בכיר בממשל ביידן.

המודיעין שנתפס במרכזי הפיקוד של חמאס סייע לגלות את חלקם של 12 אנשי אונר"א, שהשתתפו במתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

בזמן שישראל מנסה למצוא את מנהיגי חמאס ומאגרי הנשק, ישראל זוכה לסיוע מסוכנויות ביון אמריקאיות. 

"שאר המנהיגים הבכירים של חמאס מסתתרים, כנראה עמוק בתוך רשת המנהרות של חמאס", אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן. "אנחנו עוזרים להבטיח את זה".

מאז התקפות ה-7 באוקטובר על ישראל, סוכנויות ריגול אמריקאיות העבירו משאבים והגבירו את איסוף המודיעין בעזה כדי לסייע לישראל במאבקה נגד חמאס, כולל העברת מודיעין שנאסף מהאזנת סתר אלקטרונית.

לפני ה-7 באוקטובר, חמאס קיבל עדיפות נמוכה יותר כיעד מודיעין אמריקאי, אך מאז תחילת המלחמה הכל השתנה.

 
ארצות הברית חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד