כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מנתחים הצליחו להשתיל כליית חזיר בגבר

לראשונה מנתחים הצליחו להשתיל כליית חזיר בגבר בן 62. הגבר מתאושש מהניתוח. הרופאים אמרו שהם מצפים לשלוח אותו הביתה כבר בסוף השבוע הקרוב

מנתחים הצליחו להשתיל כליית חזיר בגבר
אילוסטרציה צילום: unsplash

בשבת האחרונה, ריצ'רד סליימן עשה היסטוריה: הוא הפך לאדם החי הראשון שקיבל כליה מהונדסת גנטית מחזיר, כך מסרו היום מנתחים בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס בבוסטון.

סליימן, בן 62, שכליותיו לא פעלו ועבר דיאליזה, עבר בשבת את הניתוח במשך ארבע שעות כדי לקבל את כליית החזיר, כך אמר הנפרולוג שלו, ד"ר ווינפרד וויליאמס.

"זו באמת אבן דרך פורצת דרך", אמר וויליאם לרשת NBC. "אם הכליה תמשיך לעבוד היטב, אני חושב שזה מייצג פריצת דרך במספר תחומים שונים".

השתלת כליית חזיר המוצלחת הראשונה יכולה לתת תקווה לעשרות אלפי האנשים בארה"ב שנמצאים ברשימת המתנה להשתלת איברים, כמו גם אינספור אחרים ברחבי העולם. 

יותר מ-100,000 אנשים בארה"ב נמצאים ברשימות המתנה להשתלות, כ-90,000 זקוקים לכליות, כך לפי ה-United Network for Organ Sharing , קבוצה ללא מטרות רווח שמנהלת את מערכת השתלות האיברים בארה"ב.

אבל ההשתלה עדיין כרוכה בסיכונים משמעותיים. היו שתי השתלות לב של איברים מחזיר לאדם בארה"ב; בשני המקרים, החולים לא חיו יותר מחודשיים . 

הניתוח של סליימן היה לפני חמישה ימים. הוא עדיין מתאושש, אבל וויליאמס אמר שרופאיו מקווים לשלוח אותו הביתה בסוף השבוע הזה, כל עוד לא יופיעו סיבוכים.

עד כה, לא היו סימנים לכך שמערכת החיסון של גופו דוחה את הכליה, אמר וויליאמס.

"לחץ הדם שלו, הסימנים החיוניים שלו יציבים מאוד", אמר. "הוא נראה כמעט לגמרי בדרך להחלמה מלאה".

כליה חזיר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד