י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בית החולים חוקר

טענות כי אחיות פרו פלסטיניות התעללו בילד חובש כיפה

בית חולים לילדים במנצ'סטר חוקר האשמות על התעללות בילד יהודי חולה קשה על ידי אחיות שענדו סכות 'פלסטין חופשית'. הילד לבש כיפה וציצית

טענות כי אחיות פרו פלסטיניות התעללו בילד חובש כיפה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית חולים לילדים במנצ'סטר חוקר האשמות על התעללות בילד חולה שחבש כיפה וציצית על ידי אחיות שענדו סיכות עם הכיתוב 'פלסטין חופשית'.

דודו של הילד בן התשע שמתמודד עם מחלת דם אוטואימונית, טוען כי הילד שחבש כיפה וציצית בבית חולים, עבר התעללות בבית החולים המלכותי של מנצ'סטר לילדים, על ידי אחות שהסתובבה עם "תגים ומדבקות פרו-פלסטיניות" וטועו כי הוא נאלץ "לשכב על הרצפה".

המקרה עורר סערה בבריטניה ופורסם בהרחבה ברשתות החברתיות על ידי אישי ציבור מזועזעים, כולל מגישת הטלוויזיה רייצ'ל ריילי.

הדוד אמר לעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש ניוז': "כמשפחה יהודית דתית, האחיין שלי חובש כיפה שחורה וציצית בגאווה. האחיות מסתובבות כולן עם סיכות "פלסטין חופשית" והוא פחד. מעבר לכך, בפעמים האחרונות שהוא נכנס פנימה נמנע ממנו טיפול רפואי על ידי אותם זוג אחיות בכל פעם".

הוא הוסיף: "הנזק נעשה והאחיין היהודי שלי והוריו מפחדים לא לקבל טיפול אם הוא ילבש את הכיפה והציצית שלו. במקרה, היום כשהוא לא היה נראה יהודי בעליל, הוא קיבל טיפול מהיר. ראוי לציין גם, כי לפני המלחמה הוא קיבל טיפול מצוין. האם זה העולם בו נחיה? זה שוב 1940? זה מפחיד להיות שוב יהודי בעולם".

בתגובה להאשמות, המועצה היהודית של מנצ'סטר הודיעה כי היא כתבה היום למנהלים הראשיים של בית החולים המלכותי של מנצ'סטר לילדים של אוניברסיטת מנצ'סטר: "ביקשנו הבהרות לגבי מדיניות הצוות לובש הצהרות פוליטיות על המדים שלהם, ומודאגים מאוד מכך שחולים יהודים מרגישים מאוימים בעת הגעה לטיפול".

דובר מטעם אוניברסיטת מנצ'סטר אמר לעיתון Jewish News: "אנו מודעים לטענות החמורות שמסתובבות ברשתות החברתיות. אנו חוקרים אותם במהירות. בית החולים לילדים מחויב לספק טיפול באיכות גבוהה לכל המטופלים שלנו".

 

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד