י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשידור חי בעולם

אלפים זעקו "שמע ישראל" בכותל למען החטופים

מיליוני יהודים התאחדו לקריאת 'שמע ישראל' המונית מרחבת הכותל המערבי ומעשרות מוקדים מהארץ ומהעולם להשבת החטופים ולשלום החיילים | ד' אחד

אלפים זעקו "שמע ישראל" בכותל למען החטופים
תפילה בכותל למען שחרור החטופים צילום: הקרן למורשת הכותל

היום התקיים מעמד מאחד ומרגש של קריאת 'שמע ישראל' המונית מרחבת הכותל המערבי ומעשרות מוקדים בארץ ובעולם. מיליונים הצטרפו למשפחות החטופים והנעדרים ואמרו יחד פרקי תהילים, ותפילה מיוחדת להשבת החטופים והנעדרים ולשלום החיילים והמדינה. 

בשיאה של העצרת נשאו כולם, כאיש אחד בלב אחד, קריאת שמע ישראל. 

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ פתח באמירת פרקי תהילים. ואמר עם הקהל את 'שמע ישראל' בהתרגשות. ראש מועצת אשכול לשעבר ותושב קיבוץ בארי חיים ילין, נשא תפילה לשלום המדינה.

נח הרץ, טייס שנשבה בשבי הסורי במלחמת יום כיפור, נשא תפילה לשלום חיילי צה"ל. יגאל סרוסי, אביו של אלמוג שחטוף בעזה, נשא תפילה להשבת החטופים.

עצרת התפילה הועברה בשידור ישיר לעשרות מוקדים בארץ ובעולם ביניהם: ארה"ב, צרפת, אוקראינה, רוסיה, קנדה, אוסטרליה, דרום אפריקה ועוד.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ: "ביום המבטא את אמירתה של אסתר למרדכי 'לך כנוס את כל היהודים' התאחדנו כולנו בקבלת עול מלכות שמיים בפסוק 'שמע ישראל' המהווה את האמונה והתקווה של העם היהודי לדורותיו".

ראש מועצת אשכול לשעבר וחבר קיבוץ בארי חיים ילין: ״היום בכותל המערבי אנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה של העם שלנו, שיקראו גם בעוד אלף ואלפיים שנים, על הערכים שלנו של מצוות פידיון שבויים. הלכידות והאחדות בעם, זה בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו״.

ממטה משפחות החטופים נמסר: ״עם ישראל הוכיח לנו שוב את גודל תפארתו, הכוח שאתם נותנים לנו מאפשר לנו להמשיך את המאבק הקשה בחיינו: המאבק לשחרור אהובינו. התפילה המשותפת שמזוהה כלכך עם העם היהודי, התקיימה בהשתתפות אלפים מכל קשת החברה".

מלחמת חרבות ברזל הכותל המערבי חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד