כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האיום עבד

בלינקן לחץ על קטאר לאיים בגירוש חמאס מהמדינה

לאחר שהשיחות נתקעו, שר החוץ האמריקני העביר מסר לקטאר: "תודיעו לחמאס שהם חייבים להסכים לעסקת חטופים ועצירה של המלחמה או שבכיריהם יסולקו מדוחה"

בלינקן לחץ על קטאר לאיים בגירוש חמאס מהמדינה
אנתוני בלינקן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, העביר מסר תקיף לקטאר מוקדם יותר החודש: "תאמרו לחמאס שעליהם להחזיר תשובה לגבי הסכם שחרור חטופים והפסקת אש שתעצור את המלחמה, או תסתכנו בגירושים מבירת קטאר" שם בכירי ארגון הטרור חיים.

על פי הדיווח ברשת CNN, הלחץ מארה"ב הגיע בזמן שהמשא ומתן בין חמאס לישראל נתקע, לפני שחמאס חזר לשיחות בדוחא. השיחות העקיפות, שנערכו בין ישראל לחמאס בתיווך קטארי ומצרי, היו הראשונות שהתקיימו בדוחא מזה שבועות ואמורות להתחדש מחרץ.

ההודעה נמסרה על ידי בלינקן לראש ממשלת קטאר ושר החוץ של קטאר, שייח' מוחמד בן עבדול רחמן אל-ת'אני, בפגישה בוושינגטון ב-5 במרץ. גורמים אמריקאים אמרו כי קטאר שותפה קריטית של ארה"ב במאמצים להגיע להסכם הפסקת אש, הבינה את המסר.

גורמים קטאריים לא התייחסו לפגישה הספציפית אך אמרו כי הם מפעילים לחץ עצום על חמאס. לא ברור אם קטאר העבירה את האזהרה למנהיגי חמאס.

חמאס הקים משרד בדוחא ב-2012, בו יושבים בכירים בארגון באופן קבוע. כתוצאה מכך, קטאר ממלאת תפקיד מכריע באזור בין חמאס לאומות אחרות.

ההודעה מבלינקן בתחילת החודש נבעה מתסכולים אמריקאים על קצב ההתקדמות האיטי במשא ומתן, כך אמרו גורמים אמריקאים.

 

 

 

קטאר חמאס אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד