ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
יחסים מתוחים

ארה"ב מחריפה את הטון לגבי כניסה לרפיח

ארה"ב מחריפה את הטון לגבי תמרון ברפיח - ולא מאמינה שישראל תוכל לפנות את התושבים. החזרת התושבים לצפון עזה במסגרת עסקת חטופים, עשויה לסייע לקידום פעולה צבאית בעיר הדרומית רפיח

ארה"ב מחריפה את הטון לגבי כניסה לרפיח
פעילות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

ארצות הברית מחריפה את הטון כלפי ישראל בכל הקשור לפעולה צבאית ברפיח - כך פורסם הערב בחדשות הערב בכאן 11. בטיוטת ההצעה האמריקנית למועצת הביטחון, שאותה רוצה הממשל להביא להצבעה בשבוע הבא ולהשיג תמיכה של מדינות רבות, נכתב כי "יש דאגה מכל פעולה קרקעית ברפיח". זאת, לעומת טיוטות קודמות שבהן נכתב שתהיה פעולה כזו "בתנאים מסוימים".

בנוסף, האמריקנים הוסיפו להצעה את המשפט הבא: "פעולה קרקעית ברפיח תגביר את הסיכון להפרות של המחויבות לחוק הבינלאומי", שגם הוא מהווה החרפה של העמדה האמריקנית.

עוד דווח הערב בכאן חדשות, כי בארצות הברית לא משוכנעים שישראל מסוגלת לפנות מרפיח את מיליון וחצי תושבי הרצועה השוהים במקום, דבר שמהווה תנאי הכרחי לפעולה קרקעי. בישראל ינסו לשכנע את הממשל האמריקני כי הדבר אפשרי.

רועי שרון דיווח, כי החזרת התושבים לצפון הרצועה במסגרת עסקת חטופים תסייע לקידום התמרון ברפיח. אם לא תהיה עסקה כזו בקרוב, נראה שישראל תתקשה לקבל המשך סיוע אמריקני לתמרון העתידי בעיר הדרומית. הפעולה ברפיח היא הכרחית למימוש מטרות הלחימה

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד