כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המבצע הדרמטי בשיפא

דובר צה"ל: נתפסו בכירים מאוד בחמאס, נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם

בהצהרה שנשא דובר צה"ל דניאל הגרי, אמר כי המבצע בבית החולים שיפא ימשך עוד כמה ימים: "זה המבצע עם ריכוז המחבלים הכי גדול שתפסנו מתחילת המלחמה". עוד ציין כי "נתפסו בכירים מאוד בחמאס. נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם"

דובר צה"ל: נתפסו בכירים מאוד בחמאס, נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם
כוחות צה"ל בשיפא צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה שנשא הערב בעניין הפשיטה על בית החולים שיפא כי "חמאס והג'יהאד האיסלאמי חטפו מכה קשה. מי שלא נכנע לכוחותינו - נהרג".

עוד ציין כי מחבלים נוספים ממשיכים להתבצר בחדר המיון: "תהיה פה עוד לחימה ממושכת, יהיו עוד מספר ימים למבצע".

"במהלך היממה האחרונה נכנסנו לתוך המבנה הקטארי, הפעם הסתתרו שם מחבלים", הוסיף דובר צה"ל הגרי. "שייטת 13 פשטה על המבנה, לוחמינו חיסלו את המחבלים ועצרו בכירים חשובים מאוד. את זהותם לא נוכל עדיין לפרסם כי הם מחזיקים במודיעין חשוב".

הגרי ציין: "הנחנו מפנים את החולים משם, כך שכל החולים והרופאים יוכלו להיות בטוחים. אנחנו ממשיכים לקרוא למחבלים שנמצאים במבנה להיכנע". 

הגרי אמר כי "הלוחמים והמפקדים הדגישו בפנינו שיעשו כל מה שצריך על מנת להביא את החטופות והחטופים. מוטלת עלינו החובה להמשיך לעשות כל מאמץ מבצעי ומודיעיני וגם במשא ומתן להביא אותם הביתה. כך נמשיך לעשות. זאת חובתנו. אנחנו רוצים למסור למשפחות החטופים - אתם איתנו כל הזמן".

הגרי ציין כי בין היתר נעצרו סגן מפקד החטיבה הצפונית בג׳יהאד ואחראי המנהרות של הארגון בצפון הרצועה. 

נזכיר כי השבוע הובילו צק״ח 401, שייטת 13, לוחמי ורכזי שב״כ בפיקוד אוגדה 162 את המבצע המיוחד בבית החולים שיפאא׳. האוגדה פועלת במרחב צפון ומרכז רצועת עזה תוך פגיעה משמעותית ביכולות של ארגון הטרור חמאס.

עד כה נעצרו כ-600 מחבלים וחוסלו בחילופי אש מעל ל-140 מחבלים. במהלך הסריקות בבית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים ומסמכים מודיעיניים אשר תורמים להמשך הלחימה.

פעילי הגא״פ במתחם בית החולים קיבלו החלטה להכנע וביניהם בכירים אשר הועברו לחקירה בשב״כ, ביניהם: חואסם סלאמה׳ - אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה ואחיו ואסם סלאמה׳ - אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הגא״פ.

כמו כן, בין העצורים ישנם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, אשר מכווינים פעילות טרור מיו״ש והועברו לחקירת שב״כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קואסמה ממתכנני ומממניי חטיפת שלושת הנערים ב-2014 וחמדאללה חסן עלי קידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו״ש.

בית החולים שיפא מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל דניאל הגרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד