י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומה עם גדעון סער

הסקר השבועי: בני גנץ נחלש ומחליף קידומת, בן גביר מפתיע

האם הפרישה של סער היא הגורמת? גנץ נחלש גם באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה מול בנימין נתניהו | המפלגות של בן גביר וסמוטריץ' מביאות בנפרד יותר מכוחן הנוכחי

הסקר השבועי: בני גנץ נחלש ומחליף קידומת, בן גביר מפתיע
בני גנץ בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר המנדטים של עיתון 'מעריב' ומכון לזר מחקרים, בדק מה היו התוצאות אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום. ובכן, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ יורד מ-40+ בסקרים הקודמים ל-35 מנדטים, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו נחתכת בחצי מכוחה הנוכחי ומקבלת בסקר 17 מנדטים בלבד.

גם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד נחתכת בחצי מכוחה ויורדת מ-24 ל-12 מנדטים לפי סקר 'מעריב'. ש"ס בראשות אריה דרעי נחלשת במנדט ויורדת ל-10 מנדטים, לעומתה 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מזנקת מששה מנדטים בכנסת הנוכחית ל-10 מנדטים אילו הבחירות היו היום.

Yonatan Sindel/Flash90אביגדור ליברמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר מתחזקת גם היא ל-10 מנדטים בריצה עצמאית, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גדולקנופף נחלשת במנדט וכוחה נאמד נכון להיום ב-6 מנדטים.

נתון מעניין ואופטימי לבצלאל סמוטריץ' וסייעתו 'הציונות הדתית' שצולחת את אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים, כך שעם 'עוצמה יהודית' , כוחן של שתי המפלגות מתחזק במנדט לעומת 14 מנדטים בכנסת הנוכחית.

יונתן זינדל, פלאש 90בן גביר וסמוטריץ במליאהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

'מרצ' שעדיין לא ברור מי יעמוד בראשה מקבלת בסקר, 5 מנדטים, לעומת מפלגת 'העבודה' שתערוך פריימריז לראשות המפלגה בעוד חודשיים שאינה עוברת את אחוז החסימה ומסתפקת ב-1.9% וזאת למרות הכרזתו השבוע של סגן השר לשעבר יאיר גולן על התמודדותו לראשות המפלגה.  

מתחת לאחוז החסימה נמצאת גם מפלגת הימין הממלכתי של גדעון סער עם 2.7%, לצד בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 2.4% מהקולות.

נועם ריבקין פנטון, פלאש 90במליאת הכנסתצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במפלגות הערביות שמכהנות בכנסת אין חדש: חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 5 מנדטים וכך גם רע"מ בראשות מנסור עבאס - 5 מנדטים.

לפי הנתונים, גוש האופוזיציה מונה 67 חברי כנסת לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמונה -48 חברי כנסת בלבד, כשבתווך נמצאת חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בני גנץ נחלש וזוכה בסקר 'מעריב' לתמיכה של 44% (לעומת 47% בשבוע שעבר), לעומת 34% לנתניהו (זהה לסקר הקודם). 22% השיבו שהם "לא יודעים" מי מהם ראוי יותר לכהן כראש ממשלת ישראל.

סקר מעריב סקר מנדטים בני גנץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד