י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכינוס ענק באלעד

תקנון מחמיר: בחורי ויז'ניץ קיבלו לפרוש מכל זיקה לטכנולוגיה

תחת הכותרת 'בחור כארזים' התכנסו אלפי בחורי חסידות ויז'ניץ לכינוס ענק לביצור חומת הדת וחתמו על התנזרות מוחלטת מפגעי הטכנולוגיה. צפו בגלריה וברשימת התקנות עליהם חתמו הבחורים

תקנון מחמיר: בחורי ויז'ניץ קיבלו לפרוש מכל זיקה לטכנולוגיה
כינוס 'בחור כארזים' בויז'ניץ צילום: שוקי לרר

ועדת התקשורת של חסידות ויז'ניץ ארגנו כינוס כללי לכלל הבחורים של החסידות ישיבות גדולות וקטנות, באולם האודיטוריום העירוני באלעד. 

בוועד התקשורת של החסידות חברים הרבנים הגאונים רבי חיים מאיר גרינבוים, רבי אפרים נייהויז רבי אייזיק טוביאס שעומדים ביד רמה על כל בעיות הטכלנוגיה בחסידות. הרבנים מבצעים רפורמות בכל בתי החינוך, הם התחילו עם התתי"ם עברו לבית ספר וסמינרים, וכעת באו לישיבות לעשות רפורמות בכל התקנות.

לאחר ישיבות ארוכות עם כל צוותות הישיבות הגיעו למסקנות על כל התקנות בעיקר האיסור לא להכניס לחסרי מחשבים ולא להחזיק כלל וכלל פלאפונים.

החידוש העצום שיהיה בישיבות, שכל ישיבה תשכור מכשירי פלאפון עם סים של 'נטו פון' שאין בזה גישה כלל לקווי נייעס, וכך בחורים יקבלו את זה לצרכי מקרים מיוחדים או סיבות כל שהפם.

בתחילת הכנס דיברו הגאון רבי חיים מאיר גרינבוים, רב וועדת התקשורת ורב הקהילה בחיפה, בגודל מעלת שמירת התקנות, וחובת הציות להוראות של הרבי.

האדמו"ר מסקולען ירושלים ביקש לשיר קודם דרשתו ניגון של אביו זצ"ל "טעמו וראו כי טוב השם" הוא סיפר את כל השתלשלות הכינוס ההיסטורי של כלל ישראל שהיה עם אביו זצ"ל בארה"ב. הרבי סיפר סיפורים שחיזקו את הבחורים וכן דיבר בגודל מעלת קבלת טובות שהבחורים מקבלים על עצמם, בזמן כה גדול קודם פורים.

לאחר מכן ביקש רשות הרבי מסקולען מהרבי לשיר ביחד עם הבחורים את השיר "לעשות רצונך" כהכנה לקראת חתימות הבחורים על התקנות.

באדיבות המצלםהתקנות עליהם חתמו הבחורים בויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

הרבי דיבר וביקש לעמוד בכל התקנות ואסר על הבחורים כלל להחזיק פלאפונים, ובחור שיחזיק פלאפון שידע שהוא יוצא מאליו מהישיבה ולא יהיה לא מה לחפש בישיבה.

לאחר מכן המשב"ק הגאון רבי שאול גרינברג חזר ושינן את כל התקנות שהציב הרבי והבחורים יצאו בריקודים 'וטהר לבנו'.

אלפי הבחורים עברו במשך שעתיים למסור את כתב ההתחייבות עליהם חתמו להתנער ולהתנזר מפגעי הטכנולוגיה והגישו זאת לאדמו"ר.

חסידות ויז'ניץ הרבי מויז'ניץ פגעי הטכנולגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד