י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טבח באולם הקונצרטים

כ-133 נרצחו בפיגוע טרור של דאעש במוסקבה | ארה"ב: "הזהרנו אתכם"

פיגוע טרור אדיר ממדים במוסקבה גבה את חייהם של למעלה ממאה ושלושים בני אדם. ארגון הטרור דאעש נטל אחריות. 11 בני אדם נעצרו במעורבות בפיגוע בהם ארבעה שנטלו בו חלק בפועל. חמושים פתחו באש באולם קונצרטים מקומי

כ-133 נרצחו בפיגוע טרור של דאעש במוסקבה | ארה"ב: "הזהרנו אתכם"
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

הנשיא פוטין הכריז על יום אבל לאומי בשל פיגוע קטלני באולם קונצרטים בעיר קורקוס, ליד מוסקבה שאירע אמש (שישי) בערב, ובו נרצחו למעלה מ-133 בני אדם. 11 חשודים נעצרו במעורבות בפיגוע, בהם ארבעה שנטלו חלק ישיר בביצועו. את האחריות לאירוע הטרור לקח דאעש. אך ברוסיה קשרו בין המחבלים לבין "גורמים באוקראינה".

פוטין הביע תנחומים למשפחות הקורבנות, ואמר כי האבטחה במדינה הוחמרה בעקבותיו. פוטין גם הכריז על יום אבל לאומי שיתקיים מחר. הוא איים להעניש את כל "האחראים לתקיפה", וטען כי המחבלים ניסו להימלט לאוקראינה.

באתר וואלה דווח כי ברוסיה פורסם סרטון שמציג את חקירתם של שניים מהחשודים, אזרחי טורקיה שאינם דוברי רוסית. אחד מהם הודה כי ביצע את הפיגוע לאחר שעוזר של איש דת מוסלמי יצר עימו קשר: "הובטחו לי חצי מיליון רובל. ביקשו ממני לירות באנשים - לא משנה מי".

חמושים לבושים במדי צבא פתחו באש באולם קונצרטים הסמוך לבירת רוסיה. בתיעודים אחרים נראו החמושים צועדים בתוך האולם, גופות היו שרועות במתחם, אחרי שנורו מטווח אפס על ידי המחבלים.

לטענת שירותי הביטחון הרוסיים, למחבלים היה קשר עם גורמים באוקראינה. בקייב הכחישו אתמול בתוקף מעורבות בטבח. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארצות הברית הזהירה את רוסיה בתחילת מרץ כי גורמים עוינים מתכננים פיגוע המוני במדינה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב על הטבח: "אני מגנה נחרצות את פיגוע הטרור הברברי ליד מוסקבה אתמול שגבה קורבנות רבים. שוחחתי עם השגריר הרוסי והעברתי תנחומים בשם העם בישראל ובשמי למשפחות, לעם הרוסי ולהנהגתו על אובדן החיים הנורא ואיחלתי החלמה מהירה לפצועים בגוף ובנפש. הדגשתי שהטרור באשר הוא, ובייחוד הטרור הגי׳יהאדיסטי פועל ללא הבחנה כנגד אמונות, עמים ודתות; תוך זריעת אימה וחורבן. זהו אתגר בין-לאומי עצום ועל מדינות העולם לעמוד כנגדו יחד בצורה נחושה ולהלחם בו ביד קשה".

ולדימיר פוטין רוסיה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד