ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סיכום חדשות השבת

אלוף פיקוד דרום הגיע לשיפא; מזכ"ל האו"ם במעבר רפיח

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, הגיע לצד המצרי של מעבר רפיח | אלוף פיקוד הדרום, ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב בבית החולים שיפא שבעיר עזה | המשלחת הישראלית הגיעה לדוחא לקידום המו"מ לשחרור חטופים | סיכום חדשות השבת

אלוף פיקוד דרום הגיע לשיפא; מזכ"ל האו"ם במעבר רפיח
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפא; ביממה האחרונה חוסלו עשרות מחבלים ברחבי הרצועה בקרבות קרקעיים ובתקיפות חיל האוויר.

כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה באמצעות רחפן מחבל שנכנס למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה. בא-נקורה ועייתא א-שעב מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור. באלחיאם הותקפה עמדת תצפית של הארגון.

חיזבאללה לקח מהבוקר אחריות על חמישה מקרי ירי לעבר ישראל. בין היתר התפוצצו שני כטב"מים ליד כפר בלום.

אלוף פיקוד הדרום, ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב בבית החולים שיפא שבעיר עזה. "זו פעולה משמעותית", אמר, כשלצידו ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן ומפקד שייטת 13, אל"ם א'.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, הגיע לצד המצרי של מעבר רפיח, ואמר כי "הבחירה בעזה היא ברורה - או נחשול של סיוע, או רעב. משאיות סיוע שתקועות בצד המצרי של הגבול זו שערורייה מוסרית".

לוחמי צה"ל מיפו הלילה בכפר דיר איבזיע את בית המחבל מוג'אהד ברכאת מנסור, שביצע אתמול את פיגוע הירי בבנימין שבו נפצעו שמונה ישראלים, לקראת הריסתו.

לפי דיווחים ערביים, כוחות צה"ל עצרו בבית החולים שיפא את סעיד בשאראת, אסיר ביטחוני לשעבר מהעיר ששוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועה.

המחוקקים הדמוקרטים והרפבוליקנים בסנאט הגיעו להסכמות על התקציב השנתי. ארה"ב לא תתקצב את אונר"א עד 2025 לפחות. שר החוץ ישראל כ"ץ: "האיסור ההיסטורי על מימון של ארה"ב לאונר"א שעבר היום בתמיכה דו-מפלגתית גורפת, מוכיח את מה שידענו לאורך כל הדרך: אונר"א היא חלק מהבעיה ואינה יכולה להיות חלק מהפתרון".

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי בכוונת ארה"ב להבהיר לישראל את "דאגתה העמוקה" מפני פעולה ברפיח.

מזכיר המדינה האמריקני אמר לאחרת פגישתו עם נתניהו כי "התמקדנו במשא ומתן לעסקת שחרור חטופים ובסגירת פערים בשבועיים האחרונים. יש עוד הרבה עבודה קשה לעשות. וושינגטון מעורבת באופן אינטנסיבי בשיחות הפסקת האש המתקיימות בדוחא".

המשלחת הישראלית הגיעה לדוחא לקידום המו"מ לשחרור חטופים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס בית החולים שיפא עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד