י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המגעים לעסקה נמשכים

הדרישות של חמאס: שחרור 30 מחבלים שמרצים מאסרי עולם

ישראל דרשה בתמורה לשחרור אסירי עסקת שליט את החזרת גופות גולדין ושאול. ישראל גם ביקשה לשמור על הזכות לגרש אסירים כבדים. בישראל שוקלים את דרישת חמאס, להתחייבות שלא להתנקש בחייהם של בכירי הארגון אם יוגלו

הדרישות של חמאס: שחרור 30 מחבלים שמרצים מאסרי עולם
תפילה בכותל למען שחרור החטופים צילום: הקרן למורשת הכותל

בכיר ישראלי מסר כי התגלו פערים משמעותיים בעניין המפתחות של שחרור חטופים מול אסירים. בנוסף, על שולחן המשא ומתן הונחו כמה הצעות, כולל הצעת פשרה של ארצות הברית - לה ישראל הסכימה, אך בחמאס טרם השיבו.

השיחות בקטר בנוגע למשא ומתן לשחרור החטופים יימשכו גם הערב. התייעצות ביטחונית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויה להתקיים, בה יקבלו המשתתפים עדכונים מהמשלחת בקטר - ויחליטו אם להשאיר אותה שם או להחזיר, בהתאם להתפתחויות, כך דווח בכאן חדשות.

בתוך כך ‏ערוץ אל-ג'זירה הקטרי דיווח ממקורותיו על המו"מ בדוחה: ישראל סירבה בתשובתה למתווכות להפסיק את המלחמה, להסיג את כוחותיה וסירבה לשיבת העקורים לבתיהם ללא תנאים. 

ישראל גם התנתה בשלב הראשון, שחרור של 40 חטופים חיים מכל הקטגוריות. 

התשובה הישראלית שמרה על המסגרת של שלושת השלבים. התשובה הישראלית כללה נקודות מפורטות באשר לחילופי החטופים והאסירים ותנאים להפסקת הפעילות הצבאית. 

ישראל הציעה חזרה מוגבלת של 2000 עקורים ביום לצפון עזה לאחר שבועיים מתחילת הפסקת האש. 

ישראל סירבה לבקשת חמאס לשחרר 30 אסירים כבדים בעבור כל חיילת חטופה והציעה חמישה בלבד, שהיא מי שתקבע אותם. 

ישראל גם ביקשה בתשובתה לשמור על הזכות לגרש אסירים כבדים שישוחררו בעסקה מחוץ לשטחים הפלסטיניים.

ישראל דרשה בתמורה לשחרור של אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב, את החזרת החיילים שנחטפו, הדר גולדין ואורון שאול במבצע צוק איתן ב-2014.

דיפלומט מאחת ממדינות ערב אמר אמש לכאן חדשות, שהפגישה בין שרי החוץ של מספר מדינות ערביות אתמול בקהיר עם שר החוץ בלינקן, נועדה להראות חזית ערבית אחידה סביב כמה סוגיות: הסיוע ההומניטרי האוזל לעזה, הצורך המיידי בהפסקת אש, הסידורים לחזרת הרשות הפלסטינית לרצועה והפסקת המדיניות הישראלית להחליש את הרשות הפלסטינית.

בישראל שוקלים את דרישת חמאס, להתחייבות שלא להתנקש בחייהם של בכירי הארגון אם יוגלו מחוץ לרצועה - בתמורה להסכם שיכלול את פירוז הרצועה, החזרת כל החטופים ויציאת כוחות צה"ל מהרצועה.

מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש חטופים חמאס קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד