כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בהוראת הרב

בשל הפיגוע: בוטלו חגיגות פורים ברוסיה

הרב הראשי של רוסיה הורה לכלל הקהילות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקליים הערב ומחר - חג הפורים. ההוראה הגיעה לאחר הכרזה על יום אבל לאומי ברוסיה עקב הפיגוע בו נרצחו מעל 140 בני אדם

בשל הפיגוע: בוטלו חגיגות פורים ברוסיה
הגר"ב לאזאר בדברים שנשא לפני קריאת המגילה צילום: באדיבות המצלם

לאור יום האבל שהוכרז ברוסיה בעקבות טבח המוני על-ידי טרוריסטים של דאעש בליל שבת במוסקבה, שיגר הערב רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, הוראה לכלל הקהילות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקאלים הערב ומחר - חג הפורים.

לצד זה הורה הרב הראשי להגביר את הפעילות לקיום בהידור כל מצוות החג, בהם קריאת המגילה, משלוחי מנות ובמיוחד מתנות לאביונים לנזקקים, לכל יהודי באשר הוא, כולל בתי רפואה ובתי סוהר.

עם היוודע במוצאי שבת קודש על הטרגדיה הקשה שחוותה מוסקבה בליל שבת, הגיב הרב הראשי שליט"א את הדברים הבאים לכלי התקשורות הרבים ברוסיה בדברים אלו: "הידיעה על האסון במוסקבה גורמת לנו ולכל הקהילה שלנו תחושת צער רב. אנו משתתפים בצערם של משפחות הקורבנות ומתפללים להחלמתם של הפצועים. ​פיגוע הטרור בבירתנו התרחש בערב פורים - חג שבו אנו זוכרים את גורל אבותינו, שגם הם עמדו בפני איום הרס, ומודים להשם על הצלת החפים מפשע והעניש את הפושעים".

עוד אמר הרב: "חג פורים מלמד אותנו שהקב"ה רוצה מאיתנו קודם כל לגלות אחדות בעצמנו, לעמוד לצדו של השני. כאשר כוחות הטוב מאוחדים, כוחות הרשע, השנאה והפנאטיות יובסו לחלוטין. כעת כולנו מתאבלים על הקורבנות. לכן, כל הקונצרטים ואירועי השמחה שתוכננו לחג הפורים מבוטלים. אבל חשוב על אחת כמה וכמה לקיים את מצוות פורים, כי הן נועדו בדיוק לחזק את אחדותנו. לכן אני קורא לכל היהודים להתאסף הערב ומחר בבתי הכנסת ובמרכזים קהילתיים לקריאת מגילת אסתר וקיום כל מצוות החג. ובזכות כך, נזכה לבטח שהקב"ה יעזור לנו ויגן עלינו מפני המן הצורר של דורנו".

כזכור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום נאום לאומה, בשל פיגוע הירי של דאעש באולם התיאטרון ליד מוסקבה. הנשיא פוטין אמר: "אנו עומדים לא רק בפני פיגוע טרור שתוכנן בציניות, אלא מול רצח עם המוני ומאורגן. הפושעים יצאו בכוונה לירות ולהרוג את אזרחינו, כמו שהנאצים ביצעו מעשי טבח בשטחים הכבושים. כל המבצעים ייסבלו מעונש הוגן. לא משנה מי הם יהיו, ולא משנה מי עומד מאחוריהם".

בדאעש הצהירו כי הטבח ברוסיה בו נרצחו לפחות 143 בני אדם הגיע בגלל המלחמה בין הארגון ובין מדינות הנלחמות באסלאם. בהודעה נאמר כי ארבעת אנשי הארגון היו חמושים בנשקים, אקדחים, סכינים ובקבוקי תבערה והם תצפתו על המקום לפני הפעולה.

ברוסיה דווח כי כוחות הביטחון עצרו 11 חשודים במעורבות בפיגוע, בהם ארבעת המחבלים שירו בפועל באזרחים.

 

רוסיה דאעש פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד