י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"התחמקות ואפליה"

עקרונות הגיוס שיובאו לצד החלטת הממשלה; לפיד תקף

הממשלה צפויה להביא ביום שלישי החלטת הממשלה שתאריך את ההנחיה לשר הביטחון להורות לצה"ל שלא לגייס חרדים עד ליוני. טיוטת ההחלטה נחשפה בפגישה סגורה שבה לקחו חלק שר הביטחון, יו"ר המחנה הממלכתי ויו"ר ש"ס אריה דרעי. לפיד: "אפליה בין דם לדם"

עקרונות הגיוס שיובאו לצד החלטת הממשלה; לפיד תקף
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הממשלה צפויה להביא ביום שלישי החלטת הממשלה שתאריך את ההנחיה לשר הביטחון להורות לצה"ל שלא לגייס חרדים עד ליוני. לצידה אמורים להיות מובאים עקרונות חוק גיוס לקראת חקיקת חוק בחודשים הקרובים.

טיוטת ההחלטה נחשפה השבוע לראשונה, בפגישה סגורה שבה לקחו חלק שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר ש"ס אריה דרעי, יחד עם נציגים מטעמם.

על פי דיווח ב'ווינט', בכוונת נתניהו ושרי הליכוד המעורבים, לאשר אותה בממשלה ולהציג עקרונות כלליים בפני היועצת המשפטית לממשלה, ובכך למעשה להשיג דחייה של חקיקה בסוגיה הנפיצה עד חודש יוני. כפי שפורסמה, טיוטת ההחלטה לא כוללת את את היעדים לחוק הגיוס, סעיף שעליו מתעקשים הדוחפים לשוויון בנטל.

בנוסף, לא מפורט בה לאיזה סוג של שירות צפויים להתגייס החרדים, ומהו יעד המגויסים שאליו מתכוונים להגיע באופן הדרגתי. למעשה, החוק לא עונה על הצרכים המיידיים של הצבא, בעיקר סביב הצורך של צה"ל לגייס עוד לוחמים ברקע המלחמה המתנהלת בעזה והחזיתות הנוספות.

הגורמים שנחשפו למסמך אומרים שיתכן שעוד יתקיימו בה שינויים, אולם על בסיסה פועלים הצדדים כעת. על פי הטיוטה, הפטור יינתן מגיל 35 פלוס והחוק יוגש בשלמותו בחודש יוני על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון.

בנוסף מפורט כי לקראת תחילת התהליך, ייפתחו מסלולים חדשים, מותאמים לציבור החרדי בצה״ל, לרבות גדוד חדש.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "חוק ההשתמטות שיובא השבוע הוא פרצופה של הממשלה האיומה בתולדות המדינה - שקר, התחמקות מאחריות, אפליה בין דם לדם. אין בושה. אחרי חצי שנה של מלחמה כואבת, חסרים בצה״ל חיילים, המילואימניקים קורסים, כל יום יש הרוגים ופצועים, והממשלה מקמבנת פטור מגיוס לעשרות אלפי צעירים. זו חרפה וכל מי שממשיך לשבת בממשלה הזו - שותף לחרפה הזו".

יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן הגיב: "חוק ההשתמטות כפי שהממשלה מתכוונת לאשר בישיבתה הקרובה, מהווה יריקה בפנים של חיילינו בסדיר ובמילואים, ופגיעה אנושה בחוסן הלאומי ובכלכלת ישראל".

 

חוק הגיוס יואב גלנט אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד