כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הטילו ווטו

מאבק בין המוסד לשב"כ: "מלחמת אגו בין הגופים"

במוסד הבחינו בבעיית איסוף מודיעיני ברצועה ורצו להשתתף באמצעות הפעלת סוכנים. בשב"כ התנגדו בתוקף והמוסד נאלץ לסגת מהרעיון. בכירים בגופי הביטחון: "מדובר היה במלחמת אגו בין הגופים"

מאבק בין המוסד לשב"כ: "מלחמת אגו בין הגופים"
נתניהו עם ראש השב"כ רונן בר צילום: לע"מ

לפני מספר שנים החליטו במוסד להצטרף לפעילות של שב"כ ואמ"ן בעזה, אלא שבשב"כ הטילו ווטו שאילץ את המוסד לסגת מהרעיון, כך דיווח עמרי מניב בחדשות 12.

על פי הדיווח, במוסד החליטו להפעיל סוכנים בתוך הרצועה, מודיעין אנושי באמצעות גיוס סוכנים, במוסד כבר הצליחו לגייס סוכן אחד שיפעל מטעמם בתוך שטח הרצועה. אלא, שבגופי המודיעין המקבילים, שב"כ ואמ"ן דרשו מהמוסד לבטל את הפרויקט בטענה שאין זה מתפקידו של המוסד לאסוף מודיעין בשטח עזה.

לטענת בכירים ששוחחו עם N12, מדובר היה ב"מלחמת אגו" בקהיליית המודיעין. מנגד, אחרים הסבירו שאם היה ניתן אישור למוסד, הדבר היה פוגע במאמץ המודיעיני.

הווטו הזה בא על רקע האירוע שהתרחש לפני 5 שנים. כוח של סיירת מטכ"ל נכנס לחאן יונס כדי להתקין אמצעי מעקב על רשת הקשר של חמאס. הכוח נחשף - והמשימה נכשלה. חמאס הבין כיצד אנחנו מאזינים לו ועל איזו רשת קשר.

מסתבר שבאמ"ן ובשב"כ התעלמו מממצאים חדים וברורים, חמאס החליף את אמצעי התקשורת שלו ואנחנו נשארנו מאחור.

בצה"ל, בשב"כ ובמוסד מסרו בתגובה לדיווח בחדשות 12: "כל הפעולות המבצעיות בארץ ובעולם מבוצעות מזה שנים בתיאום מלא בין שב"כ, צה"ל והמוסד".

שב"כ המוסד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד