י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפני צאתו לארה"ב

גלנט לקראת החלטת הממשלה על הגיוס: "איני עומד מאחורי ההצעה"

שר הביטחון יואב גלנט הבהיר לפני צאתו לארה"ב כי לא יתמוך בהחלטת הממשלה על הגיוס שתובא ביום שלישי. "עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה", הבהיר

גלנט לקראת החלטת הממשלה על הגיוס: "איני עומד מאחורי ההצעה"
שר הביטחון יואב גלנט צילום: לע"מ

שר הביטחון יואב גלנט התייחס הבוקר (ראשון) לפני צאתו לארה"ב לסערת חוק הגיוס ולהחלטת הממשלה הצפויה לעבור השבוע והבהיר: "יני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה".

בפתח דבריו אמר שר הביטחון: "אני יוצא היום לנסיעה מדינית חשובה לארה"ב, שם אפגש עם מזכיר המדינה, מזכיר ההגנה, ראש המועצה לביטחון לאומי ובכירים נוספים, לפגישות חשובות בנושאי ביטחון ישראל". 

על חוק הגיוס אמר: "בשבועות האחרונים קיימנו מספר ישיבות, חלקן בראשותי, בניסיון להגיע להסכמות בנושא מתווה הגיוס - שחיוני לקיומו ולהצלחתו של צה״ל - צבא העם. בפגישות שהתקיימו, הצדדים סירבו להתגמש לצערי, והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות".

לדבריו, "ביום שלישי הקרוב תובא לממשלה הצעת החלטה בנושא הגיוס על ידי ראש הממשלה וביוזמתו. עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה - ומערכת הביטחון בראשותי, לא תגיש אותה לחקיקה. לפיכך, איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה. 

עדיין יש זמן לשבת יחד ולגבש הצעה משותפת. אני שב וקורא לראש הממשלה ולשר בני גנץ לנצל את הזמן הנותר ולגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה"ל ולטובת מדינת ישראל", כך שר הביטחון.

יואב גלנט חוק הגיוס ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד