כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
תת תזונה

רגע לפני שנלקחו לרווחה, הילדים מצאו מחסה בבית יתומים יהודי

שליח חב"ד התערב לפני שהרשויות באוקראינה תפסו משמורת על שני ילדים קטנים יהודים בקייב שסבלו מתת תזונה. הם הובאו לבית היתומים "משפחה" באודסה

רגע לפני שנלקחו לרווחה, הילדים מצאו מחסה בבית יתומים יהודי
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

בית היתומים "משפחה" באודסה, אוקראינה, קיבל בסוף השבוע שני ילדים יהודים חדשים, שהצטרפו ל-125 הילדים שכבר מתגוררים בבית היתומים.

שני הילדים, אח ואחות בני שלוש וחצי ואחד חצי, הגיעו לבית היתומים במצב של תת תזונה קשה. אמם, אם חד הורית, גידלה אותם לבד מאז לידתם.

עקב המלחמה הקשה עם רוסיה, מצבם הבריאותי של הילדים הידרדר. רגע לפני שמשרד הרווחה האוקראיני הוציא את הילדים מחזקת אמם, שליח חב"ד בקייב שמע על המצב והתערב לסייע. השלטונות הסכימו להכניס את הילדים לבית היתומים "משפחה, כך דיווח האתר 'קולייב'.

"האמא באמת הייתה במצב קשה", הסביר הרב אברהם וולף שליח חב"ד והרב הראשי של אודסה ודרום אוקראינה, העומד בראש בית היתומים יחד עם רעייתו, הרבנית חיה . "אחד הילדים במצב בריאותי ירוד מאוד, הצמדנו לו אחות רפואית עד שנראה שיפור ניכר".

ילדי בית היתומים "משפחה" ברחו בתחילת המלחמה, לפני שנתיים, מאודסה לגרמניה, במסע הצלה מופלא. לאחר שנה וחצי ב'גלות' הם חזרו הביתה לאודסה שם השתתפו בחנוכת בניין חדש ומרווח במרכז העיר. במבנה החדש יש גם כיתות לימוד, לצד תכניות חינוכיות העשרה לאורך כל היום.

מר איגור שאטקין, יו"ר הפדרציה של הקהילות היהודיות בדרום אוקראינה, אמר: "בעקבות המלחמה, אנו ממשיכים להכניס עוד ועוד ילדים ל"משפחה" ולספק להם בית חם. אי אפשר לדמיין את עתידם בלי בית היתומים".

יתומים מלחמת אוקראינה רוסיה קייב רווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד