כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היום שאחרי

ישראל בוחנת חלוקת אקדחים לחמולות בעזה

במערכת הביטחון בוחנים חלוקת אקדחים למנהיגים מקומיים ולחמולות בעזה. ייתכן שהאמריקאים יסכימו להיות אלו שיכניסו את האקדחים באישור ישראלי למנהיגי קהילות שיאושרו מראש על ידי ישראל

ישראל בוחנת חלוקת אקדחים לחמולות בעזה
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

במערכת הביטחון בוחנים חלוקת אקדחים למנהיגים מקומיים ולחמולות בעזה לצורך הגנה עצמית - כך דיווח הערב איתי בלומנטל בכאן חדשות. על פי הדיווח, אותם אנשים היו תחת איומיים על חייהם לאחר שגורמי ביטחון בישראל פנו אליהם כדי שיחליפו את גורמי השלטון של חמאס.

עוד דווח, כי עמדת מערכת הביטחון היא שללא קבוצות חמושות בעזה, שאינן חמאס, לא ניתן יהיה ליצור חלופה שלטונית לחמאס, שמשתלט על סיוע הומניטרי ומנסה להחזיר לעצמו משילות בצפון ומרכז הרצועה באמצעות פעילים ושוטרי חמאס.

סוגיית חימוש עזתים ומנהיגים מקומיים בעזה, וגם סוגיות של מי ישלוט ברצועה ביום שאחרי, תעלה גם בפגישת שר הביטחון גלנט עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית אוסטין. ייתכן שהאמריקאים יסכימו להיות אלו שיכניסו את האקדחים באישור ישראלי למנהיגי קהילות שיאושרו מראש על ידי ישראל.

כזכור בשבוע שעבר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי גורמי ביטחון ישראלים עובדים על פיתוח תכנית לחלוקת סיוע בעזה, אשר תוכל לבסוף להוביל ליצירת סמכות שלטונית פלסטינית ברצועה. 

מלחמת חרבות ברזל חמאס אקדחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד