כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תעלומה בלבנון

האם התגלה המבוקש שארה"ב מציעה עליו 5 מיליון דולר

בשנת 2016 הציעה ארה"ב מיליוני דולרים למי שימסור מידע על בכיר חיזבאללה היית'ם עלי טבטאא'י. אדם הדומה לקלסתרון שפורסם הופיע בהלוויות בכירי כוח רדוואן בלבנון

האם התגלה המבוקש שארה"ב מציעה עליו 5 מיליון דולר
הבכיר בחיזבאללה צילום: כאן חדשות

אדם הדומה לקלסתרון של אחד מהמפקדים הבכירים של חיזבאללה, היית'ם עלי טבטבאא'י, המבוקש בארצות הברית, נצפה בהלוויותיהם של בכירי כוח רדוואן בדרום לבנון - כך דיווח הערב רועי קייס בחדשות הערב בכאן 11.

על פי הדיווח בשנת 2016 הציעה ארצות הברית פרס על סך חמישה מיליון דולרים לכל מי שימסור מידע עליו. האמריקנים אמרו בזמנו כי הוא מפקד על הכוחות המיוחדים של חיזבאללה בסוריה ובתימן.

בחודשיים האחרונים אדם שדומה לו מאוד תועד בשתי הלוויות בדרום לבנון של שני חברי הארגון הבכירים ביותר שישראל חיסלה עד כה לפי פרסומים זרים - וויסאם טוויל, המפקד בפועל של כוח רדוואן ועלי א-דיבס, מפקד בכיר בכוח.

CIAקלסתרונו של טבטבאא'י שפרסמה ארה"ב ב-2016צילום: CIA

רועי קייס דיווח כי בישראל יש שמעריכים כי ייתכן שמדובר בטבטבאא'י שנמצא על כוונת האמריקנים, אך לפי בלוג המודיעין אינטלי טיימס, לא מן הנמנע שיש פה ניסיון הטעייה של חיזבאללה, שהציב במקום אדם שדומה לו מאוד. אחת הסיבות לכך היא כי מפקדים בדרג שלו לא נוהגים להופיע במקומות פומביים. 

בחודש מאי האחרון, במסגרת תמרון חריג שביצע חיזבאללה בדרום לבנון, נצפה אדם הדומה לטבטבאא'י כשהוא מקבל ממקורבו של נסראללה, האשם ספי א-דין, את הרובה של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל. אם אכן מדובר באותו מפקד בכיר בארגון, ייתכן שהוא יצא מנקודת הנחה שישראל לא תפגע בו במהלך הלוויות הבכירים של כוח רדוואן. 

כוח רדואן לבנון חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד