י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פורים עצוב לטבע

שמונה נשרים מתו מהרעלה, תיפתח חקירה

אירוע הרעלה גדול - 8 נשרים, 2 רחמים, עורב ודיה מתו מהרעלה בדרום הארץ | המשרד להגנת הסביבה הודיע על הקצאת 15 מיליון ש"ח מיידית לטיפול בנושא

שמונה נשרים מתו מהרעלה, תיפתח חקירה
הנשרים המתים צילום: רשות הטבע והגנים

אירוע הרעלה דרומית לעבדת בשטח הפתוח. 8 נשרים, 2 רחמים, עורב ודיה נמצאו מתים. עקב כך הכריזה רשות הטבע והגנים על נוהל הרעלות לאיתור נשרים ובעלי חיים נוספים בשטח פקחי הרשות עדין סורקים את השטח המדובר.

שלושה נשרים מתים כבר זוהו בשטח נשר A50 מקנן בנחל עקב, נשר E32 מקנן בעין עבדת, נשר A25 מקנן במכתש הקטן. בנוסף נמצאו גם שני רחמים. הרשות תבצע גלישת הצלה לאתרי הקינון במטרה להציל את הגוזלים.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים הגיבה למקרה המצער ואמרה: "האירוע הבוקר הוא אירוע חמור מאוד בתוצאותיו והוא המשך ישיר לשרשרת הרעלות שהובילה את הרשות לגבש תוכנית שאושרה בקרן הניקיון במטרה  לצמצם את ההרעלות יחד עם המשרד להגנת הסביבה. אוכלוסיית הנשרים בסכנת הכחדה חמורה והיא מחייבת את כולנו במימוש מהיר של התוכנית לצמצום ההרעלות. אני מודה למשרד הגנת הסביבה על העברת תקציב באופן מיידי".

ברשות מוסיפים כי הנשרים נשאו על גבם משדרים, ללא משדרים לא היינו יודעים כלל על ההרעלה. הנשר המקראי נמצא בסכנת הכחדה חמורה, אוכלוסיית הנשרים הקיימת בארץ מונה פחות מ-190 פרטים, כל פרט שאובד זו מכה אנושה למאמצי שיקום האוכלוסייה המקומית.

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הודיע על הקצאת 15 מיליון ש"ח מיידית לטיפול בנושא. 

הרשות תפתח בחקירה לברור נסיבות ההרעלה. הסריקות ימשכו מחר בבוקר.

הרעלה הרעלת נשרים רשות הטבע והגנים המשרד להגנת הסביבה עבדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד