ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תלויים באחרים

כמעט כל ​​הנשק הישראלי מגיע מארה"ב וגרמניה

מדינות כמו בריטניה, קנדה והולנד, מספקות לישראל רכיבים קריטיים למטוסים. ישראל גם מייבאת חומרים אחרים המשמשים למטרות צבאיות ממדינות שונות אחרות

כמעט כל ​​הנשק הישראלי מגיע מארה"ב וגרמניה
תקיפת מחסן תחמושת של חמאס צילום: דובר צה"ל

ככל שמתגברות הקריאות בקרב מבקרי ישראל ברחבי העולם להגביל את מכירת הנשק לישראל על רקע המלחמה המתמשכת נגד חמאס ברצועת עזה, הנתונים שפורסמו בימים האחרונים מראים שכמעט כל יבוא הנשק של ישראל הוא מחברות בארה"ב ובגרמניה.

על פי דו"ח משנת 2023 של המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם, החוקר סכסוכים ונשק, 69% מרכישות הנשק של ישראל מגיעות מחברות אמריקאיות, 30% מגרמניה ו-0.9% מאיטליה.

"הנתונים הללו מבטאים את עסקאות הנשק הגדולות של השנים האחרונות, רכישת מטוסי F-35 מארה"ב ורכישת צוללות מגרמניה. שאר כלי הנשק נרכשו במקום אחר בעסקאות קטנות בהרבה" נכתב.

הדו"ח קבע כי מכירות מטוסי קרב לישראל מארה"ב במהלך העשורים האחרונים מילאו "תפקיד מרכזי בפעולות הצבאיות של ישראל נגד חמאס וחיזבאללה". כל המטוסים המאוישים הנוכחיים של חיל האוויר הישראלי הם מתוצרת אמריקאית, מלבד סוג מסוק אחד שנבנה על ידי מסוקי איירבוס של צרפת, כך דיווח 'טיימס אוף ישראל'.

כתוצאה מכך, ישראל מסתמכת במידה רבה על מדינות אחרות עבור רבים מהרכיבים במטוסי הקרב, המסוקים, ספינות המלחמה והצוללות שלה, מאחר ויצרנים זרים בדרך כלל אינם מאפשרים הפרדה בין מוצר הליבה למערכות המותקנות שלו, למעט התאמות מקומיות לניווט. ותוכנה תואמת.

"בסוף 2023 ארה"ב מסרה אלפי פצצות וטילים מונחים לייזר לישראל", נכתב בדו"ח, כולם יוצרו על ידי חברות אמריקאיות, ישראל לא מייצרת מערכות כאלה בעצמה.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית איטליה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד