כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תוך כדי הלחימה

ברקע הטיסה לארה"ב: המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון

חוסר האמון בין נתניהו לגלנט מתווסף למתיחות בין השניים על רקע חוק הגיוס, ובסך הכל נותן תחושה של יחסים לא טובים בין שני הגורמים הבכירים ביותר שמנהלים את המלחמה

ברקע הטיסה לארה"ב: המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט יצא הערב (ראשון) לוושינגטון בירת ארצות הברית בהזמנת האמריקאים ובאישורו של ראש הממשלה, אולם גורם שמעורה בפרטים אומר ל'ערוץ 14' כי הוא היה מלווה ב"רגישויות רבות", למרות שנתניהו אישר אותו. 

לגלנט יתלווה אל"מ אלעד גורן מהמתאם פעולות הממשלה בשטחים, שיתלווה גם לשני אנשי אמונו של נתניהו, ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, לאותה מטרה במהלך ביקורם בארה"ב: להציג לבכירי הממשל את התוכניות לפינוי האוכלוסייה מרפיח ולהמשך הזרמת האספקה דרך מעבר רפיח בזמן הפעולה שם.

אז מדוע הכפילות? העיתונאי תמיר מורג מ'ערוץ 14' מדווח כי הסיבה היא חוסר האמון בין נתניהו לגלנט, שמתווסף למתיחות בין השניים על רקע חוק הגיוס, ובסך הכל נותן תחושה של יחסים לא טובים בין שני הגורמים הבכירים ביותר שמנהלים את המלחמה.

שר הביטחון גלנט המריא לביקור רשמי בוושינגטון ואמר טרם המראתו: "אתמקד בשימור היתרון האיכותי של ישראל ובדרכים להשגת המטרה המשותפת: ניצחון על החמאס והשבת החטופים".

"אני יוצא היום לארצות הברית, לפי הזמנת הממשל האמריקאי לנסיעה חשובה מאוד, כדי להיפגש עם שורה של בכירים אמריקאים, ובראשם מזכיר ההגנה, מזכיר המדינה, היועץ לביטחון לאומי וראש ה-CIA״.

״הנסיעה תתמקד בשימור היתרון האיכותי של מדינת ישראל ויכולתה להשיג פלטפורמות אוויריות וחימושים, אבל לא פחות מכך - בקשר עם ארצות הברית ובצורך המשותף להשיג את המטרות בעזה - לנצח את ארגון החמאס, להשיב את החטופים, ולבסס את מה שאנחנו צריכים לביטחון ישראל - אל מול רצועת עזה תחילה, אך גם למול לבנון״. 

״אנחנו נעסוק גם באופן שבו נחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם, בין אם בפעולה צבאית ובין אם באמצעות הסכם״, כך גלנט.

טיסה לארצות הברית יואב גלנט בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד