י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במכתב למזכיר הממשלה

היועמשי"ת: "לא ניתן להעביר מתווה גיוס עם תוכן הצהרתי בלבד"

היועמשי"ת הבהירה במכתב למזכיר הממשלה: "לא ניתן להעביר ביום שלישי בממשלה החלטה על מתווה הגיוס כשהיא ריקה מתוכן ונושאת תוכן הצהרתי בלבד". לדבריה, נוסח הצהרתי יהיה בבחינת זלזול בפסיקות שקיבל בית המשפט עד כה

היועמשי"ת: "לא ניתן להעביר מתווה גיוס עם תוכן הצהרתי בלבד"
ישיבת ממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והמשנה ליועצת עו"ד גיל לימון שיגרו אמש (ראשון) למזכיר הממשלה יוסי פוקס מכתב ובו כלולה התראה: "לא ניתן להעביר ביום שלישי בממשלה החלטה על מתווה הגיוס כשהיא ריקה מתוכן ונושאת תוכן הצהרתי בלבד".

על פי דיווח ב'ווינט', בהסתמך על ישיבות והתייעצויות רבות שקיים הדרג המשפטי עם הדרג המדיני, נאמר במכתב שנשלח למזכיר הממשלה כי על ההחלטה שתקבל הממשלה ביום שלישי להיות מהותית בשני נושאים - גם בפרוצדורה וגם במהות.

בנוגע למהות, צוין כי לא ניתן שוב להצהיר בפני בג"ץ שהממשלה תעביר "בקרוב" חוק כפי שהיה עד כה.

בנוסף צוין כי הצהרה בלבד תהיה משום זלזול בפסיקות בג"ץ עד כה, שכן בית המשפט המתין בסבלנות להחלטות שיבהירו איך יתמודדו הממשלה והכנסת בכל הקשור למתווה הגיוס, כפי שיבואו לידי ביטוי בפועל ובאופן חוקי. כלומר, לא ניתן להצביע בממשלה רק על "משאלות", הבטחות ותוכניות לא ממוקדות כפתרון.

בנוגע לפרוצדורה, צוין כי מתווה הגיוס שיוצע בממשלה צריך לכלול עוגנים שכוללים לוחות זמנים מפורטים להגשמת המתווה המוסכם, כולל מה יקרה בכל שלב, אם לא יגשימו אותו כפי שההחלטה והחוק יחייבו.

חוק הגיוס גלי בהרב מיארה יוסי פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד