כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פצצת זמן מתקתקת

המערב חושש מתחייה של המדינה האסלאמית

במחנות בסוריה יש אלפי אנשי דאעש. חשש לתחייה של המדינה האסלאמית. נותרו כ-9,000 לוחמים. הם כוללים 1,800 שהגיעו מחוץ לסוריה ומעיראק כדי להצטרף למדינה האיסלאמית

המערב חושש מתחייה של המדינה האסלאמית
פעילי דאעש צילום: טלגרם ג'יאדיסטי

בדיקה ביטחונית שנעשתה לאחרונה בתוך מחנה פליטים מגודר רחב ידיים שמכיל 44,000 בני אדם גילתה מכולה של כלי נשק, ועשרות חמושים של המדינה האסלאמית.

עבור רבים, זוועות המדינה האסלאמית הסתיימו כאשר קואליציה צבאית בהובלת ארה"ב פירקה את הארגון בשנת 2019. אך חמש שנים לאחר מכן, עשרות אלפי אזרחים עדיין מוחזקים במחנות, כולל באל-הול בסוריה, מלא במשפחות של חמושים של המדינה האסלאמית ואחרים שנסחפו מבלי משים לכאוס של צפון מזרח סוריה.

המחנות הם חלק מבעיה גדולה יותר. כ-9,000 לוחמי המדינה האסלאמית מוחזקים בנפרד במעצר באותו אזור.  

המחנות ומרכזי המעצר נשמרים על ידי הכוחות הדמוקרטיים הסורים, יחד עם הכורדים וארה"ב, כדי להילחם במדינה האסלאמית ונתמכים כעת על ידי חיילים אמריקאים.  

האתגר המיידי של ארה"ב ושותפיה הבינלאומיים הוא להקל על המצב ההומניטרי של תושבי המחנות ולהילחם במאמצים העיקשים של המדינה האיסלאמית להקצין את האוכלוסייה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי השאלה המפחידה יותר כיצד להבטיח שאלפי תושבי המחנות הכלואים יוחזרו למדינות מולדתם לפני שהאזור יסבול ממלחמה נוספת. אם ממשל אמריקאי עתידי יפסיק את תמיכתו בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, או יסיג את הכוחות האמריקאים, האבטחה במחנות ובמרכזי המעצר עלולה לקרוס, מה שעלול להביא לתחייתה של המדינה האסלאמית.

כמעט 800 לוחמים, רובם עיראקים, נשלחו למדינותיהם במהלך שלוש השנים האחרונות, אם כי נותרו כ-9,000 לוחמים. הם כוללים 1,800 שהגיעו מחוץ לסוריה ומעיראק כדי להצטרף למדינה האיסלאמית, בשנה שעברה, ארה"ב החזירה רק 17 לוחמים סעודים מהקבוצה הזו.

 

 

 

דאעש סוריה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד