י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אינה מודה באשמה

היצרנית הזאת תשלם מעל 300 מיליון דולר בקנסות

לפי פורד, החברה אינה מודה באשמה אלא משלמת את הסכום הענק פשוט כדי לסגור את הסיפור המתמשך

היצרנית הזאת תשלם מעל 300 מיליון דולר בקנסות
פורד טרנזיט קונקט. קנס עתק לפורד בארה"ב צילום: פורד

פורד ארצות הברית תשלם סכום עתק של 365 מיליון דולר לרשויות האמריקאיות כדי לסגור האשמות שהועלו נגדה על ניסיון "לעבוד" על רשויות המכס בארצות הברית. הסיפור של פורד והתשלום הענק הוא סיפור מעט מוזר שנוגע למאות אלפי רכבים מסחריים שהיצרנית מכרה בארצות הברית, אבל אם הרשויות בארצות הברית דורשות- אז צריך לשלם. לפי פורד, החברה אינה מודה באשמה אלא משלמת את הסכום הענק פשוט כדי לסגור את הסיפור ולהמשיך הלאה.

לפי הצהרת משרד המשפטים האמריקאי, פורד ארצות הברית החלה לייבא בשנת 2009 רכבים מסחריים מתורכיה. הרכבים הם מדגם "טרנזיט קונקט", כלומר אחיו הקטן של הטרנזיט המסחרי – אבל פורד ייבאה את הטנדרים האלה משנת 2009 ועד 2013 דווקא כרכבי נוסעים.

למה הם לכאורה עשו את זה? בגלל שעל רכב מסחרי מוטל בארה"ב מס של 25% ועל מכוניות נוסעים פחות מ 3%. לפי הפרסומים בארצות הברית, השיטה "להפוך" את הפורדים לרכבים משפחתיים היתה פשוטה: הותקנו בהם מושבים פשוטים מאחור - ואחרי שהם עברו את בדיקות המכס האמריקאי המושבים פשוט נשלפו מהם והם חזרו להיות רכבים מסחריים לכל דבר. הטנדרים האלה אגב מיוצרים במפעלי פורד בתורכיה שמייצאים את מרכולתם גם לישראל.

 

 

 

פורד קנסות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד