י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לחתוך את האוויר"

פינת החלום: זאת אחת המכוניות המיוחדות ביותר בעולם

המכונית המדוברת היא מכונית טלבוט לאגו אס אס "טירדרופ" כלומר - "דמעה" שיוצרה בשנות השלושים ותוצג בקרוב בתערוכת "קונקורס אוף אלגאנס" שתתקיים בלונדון בקיץ

פינת החלום: זאת אחת המכוניות המיוחדות ביותר בעולם
טלבוט לאגו טיר דרופ צילום: קונקורס דה אלגאנס

בעולם יש הרבה מכוניות שאפשר לומר עליהן שהן "נדירות מאוד", מפרארי ועד רולס רויס. אבל על מעטות מאוד אפשר לומר שהן באמת הנדירות ביותר בעולם. הנה דוגמה למכונית כזאת שבהחלט אפשר לומר עליה שאם אתם רואים אחת ברחוב אי שם בעולם, נפלה בידיכם זכות.

המכונית המדוברת היא מכונית טלבוט לאגו אס אס "טירדרופ" כלומר "דמעה" שיוצרה בשנות השלושים ותוצג בקרוב בתערוכת "קונקורס אוף אלגאנס" שתתקיים בלונדון בקיץ. ממציא המכונית צייד אותה במנוע בנפח 4 ליטרים אבל ככל שהשנים עברו המכוניות האלה הלכו והתחזקו וקיבלו גרסאות יותר ויותר ספורטיביות של המנוע- והטובה ביותר היא גרסת "אס אס" כלומר כנראה "סופר ספורט".

אבל זה לא הכל: כדי שמכוניות הספורט של טלבוט לאגו יוכלו באמת "לחתוך את האוויר" הן קיבלו את מה שאז היה שמור רק למטוסים: מרכב בעיצוב אווירודינאמי, או בעיצוב של דמעה. מכיוון שהמכוניות האלה היו כל כך נדירות גם אז וכל כך יקרות, פחות משלושים מהן שרדו את תלאות הזמן.

כמובן שמכוניות כאלה הגיעו לידי העשירים בלבד והבעלים הראשון של המכונית האמורה היה בחור צעיר וחובב הרפתקאות שחי בריביירה הצרפתית. לאחר מכן בשנות הארבעים המכונית הגיעה לארצות הברית ועברה כמה בעלים שגם דאגו לשפץ אותה כראוי. עכשיו המכונית הזאת כבר לא חיה חיים קשים: היא בקושי נוסעת ומשמשת רק למטרת תצוגה, כיאה למכונית שיש ממנה יחידות ספורות בעולם.

 

 

פרארי רולס רויס טלבוט לאגו אס אס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד