י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עדויות מהשבי

המשפחה גילתה את החדר בו שהתה בתם החטופה

משפחת החטופה סיפרה על התנאים הקשים בהם הוחזקה לירי אלבג, על פי עדויות של חטופים שחזרו. המשפחה איתרה את המקום בו הוחזקו לירי ובנות נוספות בימיהן הראשונים כחטופות בעזה

המשפחה גילתה את החדר בו שהתה בתם החטופה
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

משפחתה של לירי אלבג, החטופה בעזה 171 ימים, קיימה ריאיון עם ה'דיילי מייל', המשפחה סיפרה על הקושי בלחגוג חג נוסף בלעדיה. האם סיפרה על התנאים הקשים בהם הוחזקה בתה, על פי עדויות של חטופים שחזרו.

"היא הוחזקה במנהרה 40 מטר מתחת לאדמה, ללא אוויר ומים. היא שתתה מי ים וקיבלה מעט מזון זה היה לפני 112 ימים, מאז לא שמענו דבר". שירה אמרה בריאיון כי יש לה מידע שקיבלה המשפחה מצה"ל, בעזרתו איתרו את המקום בו הוחזקו לירי ובנות נוספות בימיהן הראשונים כחטופות בעזה. חיילים זיהו את הדנ"א של הבנות מעקבות דם שנמצאו בחדר ילדים ברצועה.

בריאיון לקרן נויבך בכאן רשת ב סיפרה שירה כי מצד אחד היא שמחה על התמונה שפורסמה "כי בכל זאת רואים חדר של ילדה עם ארון ורוד, אז היא לא ירדה ישר למנהרות ועדיין, זה מראה איפה היא הייתה ומה קורה שם. בית עם משפחה, ילדים, שהחזיקו שם חטופים, זה מראה את המציאות בעזה - שמשפחה מחזיקה חטופים".

שירה הוסיפה כי "חשבתי לעצמי, אם אני אחזיק מישהו בבית, מה הבנות שלי ישאלו אותי? מה הם מסבירים שם לילדים? מה החינוך שהם נותנים שם?".

שירה, אמה של לירי, תיארה בשבוע שעבר כי בתה נוצלה על ידי השובים שלה וכי היחס אליה היה אכזרי: "לירי עברה בין בתים, הייתה צריכה לבשל למשפחה שהייתה אצלה, לטפל בילדים שלהם ולנקות להם את הבית. החטופות היו צריכות להכין אוכל אבל הן בעצמן לא היו יכולות לאכול". כך סיפרה שירה בריאיון לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב. 

האם התוודעה לדברים מחטופות ששוחררו במסגרת העסקה שאירעה לפני כשלושה חודשים: "בשבוע שכנראה ריכזו מספר גדול של חטופות שאחר כך חלקן שוחררו, הן העבירו חוויות. באותה נקודת זמן לירי נשארה במנהרה, אנחנו משערים שהיא עדיין שם". שירה הוסיפה ותיארה את התחושות הקשות: "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר - הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי".

חטופים לירי אלבג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד