י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לשנת 2024

בריטניה נשיאת ארגון לזכרון השואה: "להבטיח שלא תחזור על עצמה"

בריטניה קיבלה את נשיאות הארגון הבינלאומי לזכרון השואה IHRA לשנת 2024. שגריר בריטניה בישראל: "השואה הייתה השעה האפלה של האנושות בהיסטוריה. עלינו להבטיח שהיא לא תחזור על עצמה"

בריטניה נשיאת ארגון לזכרון השואה: "להבטיח שלא תחזור על עצמה"
אושוויץ: אילוסטרציה צילום: pixabay

בתחילת החודש (מרץ 2024), בריטניה קיבלה את נשיאות הארגון הבינלאומי לזכרון השואה IHRA לשנת 2024. 

שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס: "השואה הייתה השעה האפלה של האנושות בהיסטוריה. עלינו להבטיח שהיא לא תחזור על עצמה. בריטניה גאה לקבל את נשיאות IHRA ומחוייבת לשמירה על בטחונה של הקהילה היהודית ולמיגור אנטישמיות באשר היא". 

IHRA הוא גוף אשר מאגד 35 ממשלות ומומחים מהאקדמיה ומהחברה האזרחית לחיזוק ולקידום חינוך, מחקר וזכרון השואה ברחבי העולם. 

הממשלה הבריטית מחויבת לשיתוף הפעולה הבינלאומי שנועד לקדם מטרות אלו. בריטניה הייתה אחת מהחותמות המייסדות של אמנת שטוקהולם על זכרון השואה בשנת 2000, בה בריטניה התחייבה שזוועות השואה ישארו צרובות לנצח בזכרון הקולקטיבי של כולנו. 

בריטניה קיבלה את הנשיאות, כאשר הנושא שהיא בחרה להדגיש הוא "בגלוי לכל", כלומר, שהשואה קרתה לנגד עיני העולם ולא קרתה בפינה חשוכה ונסתרת מהעין. הנשיאות של בריטניה תדגיש את הטבע של החברה שאיפשר את הרצח של שישה מיליון גברים, נשים וילדים יהודים, תתמקד באלו שהשתתפו בשואה, ותחקור את הנסיבות שהובילו אליה. 

במהלך הנשיאות, הממשלה הבריטית תתמקד בשמירה על זכרון השואה ובהבטחה לשמור עליו לעתיד – זאת באמצעות חינוך צעירים וצעירות, הגנה על העובדות והתמודדות עם עיוותים, לרבות התמקדות בתפקידה של הבינה המלאכותית, שימוש ב-DEEP FAKE ודיסאינפורמציה ברשתות החברתיות. כמו כן, בריטניה תפעל לבחינת הדרכים למיגור האנטישמיות בתחומי הספורט. 

הנשיאות הבריטית של הארגון מתחילה בשעה שבבריטניה חלה עלייה מדאיגה באירועים אנטישמיים. ראש הממשלה הבריטי גינה את העלייה המדאיגה באנטישמיות לרמות "מחליאות לחלוטין".

ראש הממשלה הכריז על תוספת של 54 מיליון ליש"ט למימון אבטחה לקהילות היהודיות. המימון החדש מיועד לארגון הביטחון היהודי CST שנועד לספק תוספת אבטחה עד לשנת 2028 ומתווסף לחבילת בטחון בסך 72 מיליון ליש"ט.

אנטישמיות השואה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד