י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות הערות היועמ"שית

בקואליציה יוותרו על העלאת גיל הפטור ל-35

בעקבות הערות היועמ"שית, שטענה כי העלאת גיל הפטור ל-35 עשויה לפגוע בחופש העיסוק של החרדים, הממשלה מוותרת על הסעיף. לפיד: "מדובר בהונאה שקופה"

בקואליציה יוותרו על העלאת גיל הפטור ל-35
לשכת הגיוס תל השומר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הבוקר הוחלט בממשלה להוריד מסדר היום את הסעיף לפיו גיל הפטור יעלה לגיל 35. החלטה זו התקבלה לאחר הערות היועמ"שית שפורסמו הבוקר, אשר בהן נטען בין היתר כי הגיל הגבוה עשוי לפגוע לכאורה בחופש העיסוק של החרדים. 

לפי הדיווח ב"ווינט", במקביל להחלטת הממשלה להורדת הסעיף, במשרד האוצר שהתנגד להעלאת גיל הפטור דוחפים כעת להורדה שלו מ-26 ל-21. 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה להסרת העלאת גיל הפטור מסדר היום: "מדובר בהונאה שקופה. העלאת גיל הפטור ל-35 היתה תמיד 'עז' שנועדה להסתיר את זה שבחוק ההשתמטות אין חובת גיוס, אין סנקציות כלכליות, ולא יתגייס אפילו חרדי אחד. החוק הזה הוא חרפה ועלבון ללוחמים".

נזכיר כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והמשנה ליועצת עו"ד גיל לימון שיגרו אמש למזכיר הממשלה יוסי פוקס מכתב ובו כלולה התראה: "לא ניתן להעביר ביום שלישי בממשלה החלטה על מתווה הגיוס כשהיא ריקה מתוכן ונושאת תוכן הצהרתי בלבד".

בהסתמך על ישיבות והתייעצויות רבות שקיים הדרג המשפטי עם הדרג המדיני, נאמר במכתב שנשלח למזכיר הממשלה כי על ההחלטה שתקבל הממשלה ביום שלישי להיות מהותית בשני נושאים - גם בפרוצדורה וגם במהות.

גלי בהרב מיארה מלחמת חרבות ברזל גיוס חרדים חוק גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד