י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמיטב המסורת

סקר צרכנות מרתק: היכן הכי כדאי לערוך קניות לפסח?

פסח מתקרב וכמיטב המסורת עולה גם שאלת השאלות: היכן הכי כדאי לרכוש מוצרים לחג? • סקר של קבוצת גיאוקרטוגרפיה חושף את התשובה המלאה

סקר צרכנות מרתק: היכן הכי כדאי לערוך קניות לפסח?
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חג הפסח בפתח וניתן להריח כבר את מתזי תרסיסי הניקוי בבתים רבים בישראל, שעומלים בקדחנות לצחצח ולהבריק את הבית מהלכלוך שהצטבר בשנה האחרונה.

משפחות רבות כבר העלו הילוך בהכנות לחג, ובראש רשימת ההכנות עומדות כמובן הקניות. בימים אלה מתחילות המשפחות להתרוצץ בין הרשתות השונות, בניסיון לרכוש בצורה חכמה וזולה את כל הדרוש לחג, כשאחת השאלות המרכזיות שמרחפות באוויר היא: איפה כדאי לרכוש את חומרי הניקיון לבית?

לפי סקר שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם מייצג של יהודים וערבים, עולה כי ישנה תשובה ברורה: 30% השיבו כי הרשת הזולה ביותר בתחום חומרי ניקוי לבית הינה רשת רמי לוי שיווק השקמה. במקום השני אושר עד עם 25%, במקום השלישי חצי חינם עם 8% מסך המשיבים ובמקום הרביעי שופרסל ויוחננוף עם  6% לכל אחת. במקום החמישי הגיעה הרשת מהמגזר הערבי אלמשהדאוי קינג סטור 5%.

להמשך הרשימה הגיעו הרשתות הבאות: רשת ויקטורי 3%, מחסני השוק 2%, יינות ביתן 1%, קשת טעמים 1%, טיב טעם 1% פרשמרקט 0%, אחרים - 12%.

בולטת התופעה כי בקרב הציבור הדתי וחרדי 34% מהמשיבים ציינו שרשת רמי לוי הינה הזולה ביותר לעומת 31% בקרב דתיים וחרדים שציינו שרשת אושר עד הינה הזולה ביותר .

כשנשאלו היכן יעדיפו לרכוש את חומרי הניקיון מבחינת שילוב של איכות, מגוון ומחיר המוצרים - רמי לוי שיווק השיקמה זכתה שוב לנתח המרכזי עם 24% תומכים. אושר עד במקום השני עם 16%, ואחריה שופרסל עם 15%.

המגמות משתנות גם בין האזורים. כאשר רמי לוי שיווק השיקמה נחשבת על פי הסקר כמועדפת על 42% מתושבי ירושלים ורשת אושר עד הכי מועדפת באזור המרכז עם 22%.

כך או כך, ברור שהתחרות על לב הצרכנים בפסח החלה במלוא המרץ, כשהצרכנים מצידם יכולים להתחיל לקבל אינדיקציה היכן הכי כדאי עבורם לרכוש את המוצרים לפסח, בלי לצאת עם "חור בכיס"...

רמי לוי שיווק השקמה סקר צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד