י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שירת 'אחינו' לשלום החטופים

הרבי מצאנז בכה ב'גילופין טיש': "האו"ם הם שליחים של שונאי ישראל"

בטיש 'גילופין טיש' בחצר צאנז בכה האדמו"ר בעת תפילת 'אחינו כל בית ישראל' ועורר את אלפי החסידים. הרבי נשא תפילה מיוחדת אותה לא הספיק לומר בשמחת תורה ותקף את האו"ם שהם שונאי ישראל

הרבי מצאנז בכה ב'גילופין טיש': "האו"ם הם שליחים של שונאי ישראל"
הרבי מצאנז בבכי בגילופין טיש צילום: משה גולדשטיין

מעמד נורא הוד היה אמש מוצאי פורים דפרזים ב"גילופין טיש" בחצר חסידות צאנז בקריה בנתניה, בהשתתפות אלפי חסידים. 

אחרי מס' שירי פורים אותם שוררו החסידים, הורה הרבי לשיר את השיר "אחינו כל בית ישראל הנמצאים בצרה ובשביה", כשהרבי עצמו גועה בבכי מר ומעודד את השירה, כאשר רבים מהקהל מתרגשים ומצטרפים לבכי ולדברי הנוכחים המעמד היה מרגש ונורא הוד.

בדברי תורה שנשא הרבי בטיש, התייחס האדמו"ר בעיקר למצב בישראל בו אנו נמצאים, כשבתחילה היה "ואלילים כרות יכרתון", כאשר ראו שכל השמירה כביכול והטכנולוגיה לא עזרה וזה היה חסד מלמעלה, שלולי ד' שהיה לנו מי יודע איך זה היה מסתיים... וכיום אנו בפורים, במצב של "לתקן עולם במלכות שדי", שצריך להאמין כי בלי תפילות ואמונה אי אפשר לשרוד ולנצח. וזה תפקידינו בפורים, להשריש ולדעת שאין עוד מלבדו ואחד הוא אלוקינו בשמים ובארץ ורק הוא מנהיג את העולם. וכשנגיע למידה הזאת נוכל למחות את זרע עמלק.

כן הרחיב הרבי על מעורבות האו"ם נגד ישראל, שהם קיבוץ של כמה שונאי ישראל ובעכו"ם יש "שליח לדבר עבירה", והם שליחים של שאר שונאי ישראל בעולם. והוסיף כי רואים בחוש איך שהם מצטרפים לשונאי ורוצחי ישראל הישמעאלים ימ"ש.

בסיום דברות הקודש שנמשכו כמחצית השעה, מתובלים בדברי סניגוריה על עם ישראל ועל משפחות החטופים שהם פונים למנהיגים חרדים, כי מאמינים בברכות ובתפילות שרק זה יושיעם מצרה ומהשביה.

אחר דברות הקודש אמר הרבי מצאנז שהיות והשנה בחג שמחת תורה לא אמרו את התפילה הידועה והמרטיטה מספר ה"כל בו" אותה אומרים בשמחת תורה לקראת השנה החדשה, שהיא ברכה ערוכה לקהילות הקודש ובתוכה קטע על "אסירים אשר בין העמים" ובקשה על עמך בית ישראל הם נשיהם וטפיהם, שלא ינזקו ולא יחלו ויוציאם ממסגר ויתירם ממאסרם. אי לכך, הרבי ביקש מהקהל לומר אותה כעת.

יצויין כי התפילה לא נאמרה בשמחת תורה כיון שהרבי קיצר את הטיש ומיד בזמן ר"ת במוצאי שמחת תורה סיים את הטיש כדי שיוכלו לחזור הביתה למשפחות בעקבות המלחמה שפרצה.

הרבי מצאנז פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד