ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שרשרת מחדלים

ברוסיה צצים סימני שאלה: מי באמת עומד מאחורי הטבח הנורא

ברוסיה עולות שאלות סביב פיגוע הטרור ליד מוסקבה. אחת מהן היא מדוע לקח למשמר הלאומי כשעה וחצי להגיע לזירה. מנגד, הנרטיב של הקרמלין כבר ברור: אוקראינה אשמה

ברוסיה צצים סימני שאלה: מי באמת עומד מאחורי הטבח הנורא
הנשיא פוטין צילום: פייסבוק רשמי

בעקבות מתקפת הטרור הקשה ביותר של רוסיה מזה עשרות שנים, ישנן שאלות שדורשות תשובות. השאלות מזכירות את השאלות הקשות שיש לנו הישראלים על ה-7 באוקטובר; הרוסים מלאים בתהיות לגבי הטבח ביום שישי בו נרצחו כ-140 בני אדם על ידי אנשי דאעש.

רשת סקיי ניוז מדווחת כי הרוסים הוזהרו על ידי ארה"ב לפני כשבועיים כי "מתוכננת מתקפה של קיצונים במקומות הומי אדם הכוללים אולמות קונצרטים".

אפילו עם היחסים המתוחים בגלל המלחמה עם אוקראינה, אזהרות לגבי איומי טרור איסלאמיסטיים ואחרים עדיין מועברות מארצות הברית לרוסיה. ברשת סקיי ניוז דווח כי כצפוי הנשיא ולדימיר פוטין דחה את האזהרות הללו בפומבי – אך אפשר היה לצפות לזה.

היום מתברר כי מאחורי הקלעים ציפו ברוסיה שפוטין יורה להחמיר את האבטחה, להיערך לגרוע מכל. אך נראה שזה לא קרה. למעשה בדיוק ההפך קרה.

נראה שהאבטחה באירוע הייתה רופפת. ולבסיס המשמר הלאומי רוסגווארדיה כמה קילומטרים משם לקח שעה וחצי להתארגן כדי להגיע למקום.

כמו"כ מציינים כי המשמר לאומי שמסוגל להופיע תוך דקות לכל מחאה הכי קטנה ברחובות מוסקבה, בושש במשך כשעה וחצי מלהופיע בזירה הקשה.

כל זה הוביל לטענות כי הקרמלין היה מעורב בדרך כלשהי במתקפה הזאת. חשוב לציין שרוסיה השתמשה בעבר בפעולות אלה, בסדרה של פיגועים שהרגו 300 רוסים בתחילת תקופת כהונתו של פוטין. ההתקפות נחשבות כעבודה של שירותי הביטחון הרוסיים.

הפיגועים בזמנו נעשו לכאורה על ידי הרוסים לעורר את מלחמת צ'צ'ניה השנייה, שסייעה למר פוטין לבסס את אחיזתו בשלטון.

במקרה הזה הרוב נוטים להאמין שהמדינה האסלאמית אחראית לטבח. אבל בהתחשב בכשלי האבטחה, האם ממשלת רוסיה נתנה איכשהו להתקפה להתרחש בכוונה?.

פוטין אמן במניפולציה של אירועים כדי שיתאימו למטרותיו. הנרטיב של הקרמלין כבר ברור. אוקראינה אשמה. מובן מאליו שאוקראינה לא שולחת טרוריסטים חמושים לירות באזרחים חפים מפשע.

אף אחד מחוץ לרוסיה לא מתייחס לטענה שאוקראינה עומדת מאחורי הטבח. נראה שמוסקבה נוטה לקראת הסלמה נוספת באוקראינה. גורמים רשמיים החלו להשתמש במילה 'מלחמה' במקום 'מבצע צבאי מיוחד'.

בסקיי ניוז מדווחים כי בשלב מסוים יהיה צורך בעוד רוסים שיישלחו לחזית. כשהקרמלין מכין את הרוסים לאפשרות הזו, הוא מתחמש בסיבה שקרית נוספת להמשיך במלחמה ההרסנית הזו.

רוסיה ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד