י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ותוסף אסתר"

הצדיק מטבריה: איך להנצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי חג הפורים?

הגאון רבי דב קוק קיבל פנייה בהולה מראש ישיבה בחו"ל ששאל לגבי תלמיד חכם המעמיק בתורת הגר"א מווילנא, שידע בעבר לחזות מלחמות - וכעת מזהיר שהמלחמה מול חיזבאללה תפרוץ בכ'-כ"א אדר ב' הקרוב • הגר"ד השיב: "לבכות היום במילים 'ותוסף אסתר...'" .

הצדיק מטבריה: איך להנצל מהמלחמה שעלולה לפרוץ מיד אחרי חג הפורים?
הגר"ד קוק אחוז שרעפים צילום: באדיבות המצלם

בתקופה האחרונה מתפרסמים חדשים לבקרים פרסומים שונים על זמן המלחמה המתקרבת מול חיזבאללה או מלחמה כוללת מול איראן רח"ל.

אתמול בערב, ליל פורים דמוקפים נשלחה בקשה בהולה מאחד מגדולי ראשי הישיבות וממנהיגי עולם התורה בארה''ב, (שביקש לעת עתה לא לפרסם את שמו - השם שמור במערכת) ושלח את השאלה לצדיק הגר''ד קוק.

השאלה התעוררה לאחר שפנה אליו אחד מגדולי התלמידי חכמים המעמיקים בתורת הגר''א מווילנא זיע''א אשר ידע גם לצפות מראש את התאריך של הטבח הנורא בשמחת תורה שבו תפרוץ מלחמה ומזהיר עכשיו הוא על התאריכים כ-כ''א אדר ב' בו רח''ל תפרוץ מלחמה, וכן כבר זורעים בהלה בקרב הציבור בכל מיני קווים למיניהם.

כזכור, לפני מספר חודשים פורסם על שאלה שהפנה ראש ישיבת לייקוווד הגר''ד שוסטל לצדיק הרב קוק כיצד יזכו בני חו''ל להינצל ועל כך השיב הגר''ד קוק את תשובתו המפתיעה ע''י שיקפידו על קריאתה של פרשת העקידה ופרשת קרבנות בבוקר ובערב יזכו להינצל.

ואכן, היום בבוקר השיב הגר''ד קוק בכתב יד קודשו שקיימת גזירה אבל לטובה וכדאי לבכות היום בקריאת המגילה במילים "ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך ותפול לפני רגליו ותבך ותתחנן לו להעביר את רעת המן".

רבי דב קוק מלחמה פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד