כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ביידן מטומטם"

טראמפ בראיון סוער: "רק טיפש לא היה מגיב למתקפה כמו ישראל"

נשיא ארה"ב לשעבר תוקף בצורה קשה את הנשיא ג'ו ביידן שלדבריו אחראי למצב הביטחוני באזור: "מדיניות החוץ שלו הייתה איומה. הם ראו בו נשיא חלש ולא יעיל, ועשו מתקפה שלעולם לא היו עושים אם אני הייתי שם"

טראמפ בראיון סוער: "רק טיפש לא היה מגיב למתקפה כמו ישראל"
טראמפ בראיון צילום: עמי שומן ישראל היום

הנשיא לשעבר טראמפ התראיין ל"ישראל היום" מאחוזתו הפרטית, מאר-א-לאגו, שבמערב פאלם ביץ', פלורידה, בראיון שעסק בעיקר במלחמה, בתפקודו של הנשיא ביידן בכל הנוגע אליה, ובצעדים הבאים שיש לדעת טראמפ לנקוט.

"אתם צריכים לסיים את המלחמה שלכם. אתם צריך לסיים את זה. אתם חייבים לעשות את זה, ואני בטוח שתעשו את זה. אנחנו צריכים להגיע לשלום. אנחנו לא יכולים שזה יימשך. ישראל צריכה להיות מאוד זהירה, כי אתם מפסידים הרבה מהעולם. אתם מאבדים הרבה תמיכה. אתם צריכים לסיים, לעשות את העבודה ולהתקדם לשלום. אתם צריכים לחתור לחיים נורמליים עבור ישראל ועבור כל האחרים".

טראמפ הדגיש בראיון ל"ישראל היום" כי הבעיה היא הסברתית וכי מהותית היה מגיב כמו ישראל למתקפת ה-7 באוקטובר. הוא הוסיף כי "מה שראיתי ב-7 באוקטובר, היה אחד הדברים העצובים ביותר שראיתי אי פעם".

עמי שומן ישראל היוםטראמפ בראיוןצילום: עמי שומן ישראל היום

טראמפ הוסיף כי "צריך להיות משוגע או טיפש לא לפעול כך (כמו ישראל). זו הייתה התקפה מחרידה". הוא סבור כי ישראל שגתה קשות באופן שבו הסבירה את המלחמה מה שהוביל לפגיעה בתמיכה בה.

טרטמפ תקף את הנשיא הנוכחי ביידן: "אני מאשים בה (בהתקפת 7 באוקטובר) את ביידן כי אין לחמאס שום כבוד כלפיו. הוא לא יכול לחבר שני משפטים ביחד. הוא לא יכול לדבר. הוא אדם מאוד מטומטם. הוא אדם מטומטם. מדיניות החוץ שלו לאורך 50 שנה הייתה איומה. הם ראו בו נשיא חלש ולא יעיל, והם עשו מתקפה שלעולם לא היו עושים, ולא היו תוקפים אותם (את ישראל) אם אני הייתי שם".

טראמפ הסביר כי בתקופתו כנשיא, הכלכלה האיראנית התרסקה עקב הסנקציות שהטיל עליה. "אמרנו ל-47 מדינות, שעם חלקן דיברתי באופן אישי: 'אם אתם תקנו נפט מאיראן, לא יהיו לכם עסקים בארה"ב. נטיל עליכם מכסים'. כולם הסכימו. והאיראנים היו שבורים. לא היה להם כסף לחיזבאללה, ולא לאף אחד. אבל עכשיו הם יושבים על 221 מיליארד דולר, כי ארה"ב בטיפשותה פוצצה הכל. הסיבה השנייה שחמאס לא היו עושים את זה כי אני הייתי הנשיא. הם ידעו שיהיו השלכות משמעותיות. ביידן הוא נשיא לא כשיר, הגרוע ביותר שהיה לארה"ב. איראן נמצאת במרחק 35 יום מפצצה. הוא הנשיא הגרוע ביותר שהיה למדינה שלנו אי פעם. וזה כל כך עצוב כשאני רואה מה קורה בישראל ובאוקראינה ובמקומות אחרים".

 
דונלד טראמפ ישראל עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד