כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גנץ נגד נתניהו

ארה"ב "מאוד מאוכזבת" לאחר ביטול ביקור המשלחת לוושינגטון

ארה"ב הודיעה כי היא "מאוד מאוכזבת" לאחר שנתניהו ביטל את ביקור משלחת ישראלית לוושינגטון. קירבי אמר כי בכירים בארה"ב עדיין ייפגשו לשיחות נפרדות עם שר הביטחון יואב גלנט

ארה"ב "מאוד מאוכזבת" לאחר ביטול ביקור המשלחת לוושינגטון
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

הבית הלבן מסר כי הממשל "מאוכזב מאוד" מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את ביקורה המתוכנן של משלחת ישראלית בדרג גבוה בוושינגטון, לאחר שארה"ב נמנעה מהצבעה באו"ם בדרישה להפסקת אש מיידית בעזה.

"זה מאכזב. אנחנו מאוד מאוכזבים מכך שהם לא יגיעו לוושינגטון די.סי. כדי לאפשר לנו לנהל איתם שיחה מלאה על תכנית חליפית לכניסה קרקעית לרפיח", כך אמר דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי לעיתונאים.

קירבי אמר כי בכירים בארה"ב עדיין ייפגשו לשיחות נפרדות עם שר הביטחון יואב גלנט, השוהה כעת בוושינגטון, בנושאים הכוללים שחרור חטופים, סיוע הומניטרי והגנה על אזרחים ברפיח שבדרום עזה.

קירבי הדגיש כי מדיניות ארה"ב לא השתנתה, למרות ההחלטה להימנע מהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם. לדבריו, בכרים אמריקאים יכולים להעלות את דאגותיה של וושינגטון לגבי מדיניות ישראל בעזה כחלק מהדיונים המתמשכים בין שתי הממשלות.

"שום דבר לא השתנה בדעה שלנו שמתקפה קרקעית גדולה ברפיח תהיה טעות גדולה", אמר קירבי.

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב על החלטת נתניהו: ״למדינת ישראל יש חובה מוסרית להמשיך בלחימה עד להשבת החטופים ולהסרת איום החמאס וכך נעשה. החלטת מועצת הביטחון אינה בעלת משמעות אופרטיבית עבורנו, ובכל מקרה, נמשיך להקשיב לידידותינו, ונעשה תמיד מה שנכון לביטחון ישראל".

בהתייחס להחלטת נתניהו אמר: "חשוב לזכור - היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית הם עוגן בביטחון וביחסי החוץ של ישראל, והשיח הישיר עם הממשל האמריקאי הוא נכס חיוני שאסור לוותר עליו גם כשיש אתגרים ומחלוקות. טוב עשתה ארה״ב שהבהירה, כי הפסקת אש תתקיים כתלות בהשבת החטופים. טוב ששר הביטחון נמצא כעת בארה״ב, וידון עם בכירי הממשל על הנושאים המדיניים והביטחוניים שעל הפרק ועל הצורך שלנו בהמשך הלחימה".

גנץ הבהיר: "לא רק שנכון שהמשלחת תיסע - טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה נוסע בעצמו לארה״ב, ומקיים שיח ישיר עם הנשיא ביידן ועם בכירי הממשל. זה נכון בשגרה, וזה בוודאי נכון כעת, כשמשקל התמיכה של ארה״ב בישראל כה קריטי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר לאחר הודעת השר גנץ: "לאחר שחמאס בירכו על החלטת מועצת הביטחון שעברה בהימנעות ארה״ב, בני גנץ עוד מציע הערב לשלוח משלחת לארה״ב. ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו".

מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן בני גנץ ראש הממשלה נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד