י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טרור המוני

גזר דין מוות: סעיפי האישום של מחבלי הנוחבה

המחבלים מהטבח יעמדו לדין גם בגין עבירת פגיעה בריבונות המדינה. אם ייתפסו מחבלים מצמרת ההנהגה הם צפויים לעמוד לדין בגין רצח עם

 גזר דין מוות: סעיפי האישום של מחבלי הנוחבה
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ישראל הוסיפה סעיפי אישום חדשים המיוחסים למחבלי הנוחבה שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. הסעיף החמור בהם הוא כזה שמעולם לא נעשה בו שימוש בהקשר זה: עבירת פגיעה בריבונות המדינה, מאפשרת לגזור עונש מוות, כך דיווח אבישי גרינצייג ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, משרד המשפטים לקח בחשבון את ההשתלטות על חבל ארץ במשך שעות, את אובדן השליטה הטוטאלי של ישראלי, את החטיפה והרצח של התושבים וכן את פינוי היישובים סמוכי הגדר לחודשים ארוכים בעקבות הטבח, והדברים הביאו את אנשי המשרד להבנה כי ניתן להעמיד את המחבלים לדין בגין סעיף זה.

עוד דווח, כי סעיפים נוספים שיוחסו למחבלים כוללים בין היתר סיוע לאויב במלחמה, רצח באכזריות מיוחדת, רצח חסר ישע, רצח כמעשה טרור, מעשה טרור המוני, וחטיפה לשם רצח. מעשים נוספים שמיוחסים למחבלים הם השחתת גופות, עינויים והתעללות גופנית ונפשית. 

גרינציג מציין כי סעיף מרכזי ומשמעותי לא מופיע, השמדת עם. סעיף זה מחייב את בית המשפט לגזור עונש מוות על הנאשם. ישראל מעולם לא השתמשה בסעיף זה, אך אם ייתפסו מחבלים מצמרת ההנהגה של חמאס, הם צפויים לעמוד לדין גם בגין השמדת עם. 

מלחמת חרבות ברזל נוח'בה חמאס השביעי באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד