י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עימות חריף

פרישת סער: "מסית ומדיח ועושה מזה הון פוליטי כהרגלו"

בציונות הדתית ביקרו בחריפות את גדעון סער על פרישתו מהממשלה וספגו מתקפה חריפה הרבה יותר. ראש האופוזיציה לפיד סבור שמדובר בצעד ראשון שיוביל לנפילת הממשלה

פרישת סער: "מסית ומדיח ועושה מזה הון פוליטי כהרגלו"
בצלאל סמוטריץ / גדעון סער צילום: יונתן זינדל / אבשלום ששוני, פלאש 90

התגובות במערכת הפוליטית לפרישתו של חבר הכנסת גדעון סער ומפלגת 'הימין הממלכתי' מהממשלה והקואליציה, לא איחרו לבוא.

הראשונה היתה מפלגת 'הציונות הדתית' של השר בצלאל סמוטריץ' שמיהרה לתקוף את המהלך: "דוקא כשהחזית המדינית צריכה לפגוש אחדות  ישראלית, סער בוחר אחרת ומחליש את החיילים ואת המשך המלחמה. מצער מאוד ששוב השיקולים הפוליטיים גוברים אצל סער על ערכים ומהות, ממש כמו בממשלה הקודמת כשישב עם עבאס". עקצו במפלגה.

מפלגת 'הימין הממלכתי' של סער, לא נשארה חייבת והגיבה: "מגוחך כשסמוטריץ׳ מדבר על ״החזית המדינית״. הוא גורם בה נזק גדול לישראל. מגוחך כשסמוטריץ׳ מדבר על ״שיקולים פוליטיים״ לאחר שכשר אוצר בתקופה הקשה ביותר למשק הוא שיעבד את תקציב המדינה לפוליטיקה.

יונתן זינדל, פלאש 90סער, סמוטריץ וגפני במליאהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם סמוטריץ׳ היה באופוזיציה ב-7 באוקטובר הוא הרי לא היה מצטרף כמונו לחזק את הממשלה אלא מסית ומדיח ועושה מזה הון פוליטי כהרגלו. מוטב לבצלאל סמוטריץ למלא פיו מים כשבמשמרת שלו הושפלה ישראל ב-7 באוקטובר ע״י אויבינו כפי שלא הושפלה מעולם". לשון התגובה התוקפנית.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לפרישה וקבע כי מדובר בצעד ראשון לקראת פירוק הממשלה. "גדעון סער מציב מראה מול דשדוש ניהול המלחמה ופרלמנט הקבינט. כדאי שנקשיב היטב לדבריו", כתב לפיד והוסיף כי "פרישתו מהממשלה היא צעד ראשון לקראת פירוק הממשלה שצריכה לקחת אחריות ולהחזיר את המנדט לעם. למען החטופים, למען בטחון ישראל".

השרה יפעת שאשא ביטון ממפלגתו של סער הסבירה את ההתפטרות שלה גם כן, הבהירה: "נכנסנו לממשלת החירום כדי להשפיע על אופן ניהול המלחמה, החזרת החטופים והשבת הביטחון לישראל בשעתה הקשה. מרגע שאין לנו את האפשרות להשפיע איננו יכולים להישאר בה עוד. נמשיך לשרת את מדינת ישראל גם מהאופוזיציה ונגבה כל מהלך שיקדם את השגת מטרות המלחמה".

גדעון סער בצלאל סמוטריץ' יאיר לפיד פרישה מהממשלה מלחמת חרבות ברזל נפילת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד