י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא הגיבו עניינית

בית הספר לא מכחיש את האשמות: מתלונן כי הדברים פורסמו

בית הספר היהודי 'אבן גבירול' במדריד מגיב על הטענות לבעיות חמורות שיש בבית ספר מבחינת כשרות ויהדות. בית הספר רוצה להתהדר בשם אורתודוקסי, אבל את חוקי היהדות הם רואים כקיצוניות

בית הספר לא מכחיש את האשמות: מתלונן כי הדברים פורסמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על התבוללות נוראה שמתרחשת בבית הספר 'אבן גבירול' שנחשב לאורתודוקסי במדריד בירת ספרד, ועל כך שתלמידים שומרי תורה ומצוות אכלו בשק טרף, ובנוסף ילדה לא יהודיה חגגה בת מצווה, בית הספר מגיב על הדיווחים ומתלונן שהדברים פורסמו.

הורים סיפרו ל'בחדרי חרדים' שהם הזדעזעו כשגילו שילדיהם אכלו בשר טרף באירוע ספורט שנערך מחוץ לשעות בית הספר, אבל בתוך מבנה בית הספר, ההורים היו בטוחים שהנושא הינו בפיקוח, ולא העלו בדעתם שהילדים יאכלו טרף, "אולי זה לא קרה תחת אחריות בית ספר פיזית, אבל איפה האחריות של ההנהלה? למען השם, זה מנגל טרף בתוך בית ספר אורתודוקסי, מי יודע מה עוד הולך שם".

בהודעה שנשלחה להורי התלמידים נכתב: "אנו כותבים אליכם בימים אלו שלפני פורים כדי להפיג כל ספק או מרירות בנוגע לסדרת כתבות שהופיעו בחלק מהאתרים בעולם העיתונות החרדית השמרנית הישראלית. למאמרים אלה בעלי אתיקה מפוקפקת וטעם מפוקפק יש כוונה ברורה להשמיץ את בית הספר שלנו, הקהילה שלנו ואנשי המקצוע הפועלים בעולם החינוכי היהודי שלנו".

באדיבות המצלםהמכתב מבית הספרצילום: באדיבות המצלם

בית הספר לא התייחס עניינית לטענות שהועלו, וציין כי "המאמרים מזמינים את החשד שהם הוזמנו במיוחד כדי לתקוף את כבודה של הקהילה המגוונת שלנו, ולכן אין זה נכון או מוסרי לצטט את תוכנם המשמיץ והמכפיש".

עוד נמסר: "כמוסד חינוכי יהודי, יש לנו הבנה ברורה של משמעות עבודתנו ושליחותנו, וחג הפורים מזכיר לנו זאת. כבית ספר אנו מוצאים את עצמנו ללא הרף בקריאה המוסרית של המלכה אסתר לצום, המתאפיין במפגש וריחוד של כל היהודים, ללא קשר לגיוון כלשהו, במטרה לצמוח בסביבה חינוכית יהודית עמוקה, עם הגדרות מסורתיות ברורות, המלמדת את תלמידינו מחויבות לעמם ולהיסטוריה שלהם ולמחויבות לעולם טוב יותר", ללא שום התייחסות קונקרטית להתבוללות ואכילת טריפות ועידוד גיור בניגוד להלכה.

לטענת בית הספר: "בחזון שלנו אין מקום להשמצת אחרים, וגם לא ללשון הרע, אנו גאים בריחוק מעולם שבו לשון הרע הם אמצעי תקשורת לגיטימיים".

מספר הורים התייחסו למכתב ואמרו כי הם מאוכזבים שמנהלי בית הספר מצדדים בקיום אורח חיים לא אורתודוקסי שלא לפי חוקי היהדות הבסיסיים בשולחן ערוך. "אין שום היתר ליצירת שינוי, לא בעניין התבוללות או כשרות, בוודאי שאלו מדאורייתא".

מדריד ספרד התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד