י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"כוונה אנטישמית"

ניצולי הטבח הושפלו בנמל תעופה בבריטניה

ניצולי הטבח בעוטף עזה עוכבו במשך שעתיים בנמל התעופה של מנצ'סטר. פקידי ההגירה הטיחו בהם עלבונות. שדה התעופה הודיע שיפתח בחקירה, הקהילה היהודית בעיר הגישה תלונה לרשויות: "ההערות מצביעות על כוונה אנטישמית"

ניצולי הטבח הושפלו בנמל תעופה בבריטניה
שטח המסיבה לאחר הטבח צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

שני ניצולים ממסיבת הנובה, שבה נרצחו 330 צעירים על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, עוכבו במשך שעתיים בנמל התעופה של מנצ'סטר בבריטניה על ידי פקידי הגירה שהטיחו בהם: "אנחנו צריכים לוודא שאתם לא מתכוונים לעשות כאן מה שאתם עושים בעזה".

איתמר אייכנר דיווח באתר Ynet, כי הקהילה היהודית במנצ'סטר הגישה תלונה לרשויות ההגירה באנגליה ולשדה התעופה של מנצ'סטר, ודרשה לפתוח בחקירה דחופה כדי להבטיח שנוסעים בעלי דרכון ישראלי יוכלו לנסוע ללא אפליה וללא עיכובים. צוות נמל התעופה של מנצ'סטר הודיע שיפתח בחקירה. הקהילה גם קראה לשר הפנים ג'יימס קלברלי לוודא שנושא זה יטופל בדחיפות.

במכתב התלונה של הקהילה היהודית נכתב, כי הניצולים היו אחראים לחילוץ של מספר ניצולים נוספים במתקפה. הם סובלים מפוסט טראומה, והגיעו לבריטניה כדי לדבר על חוויותיהם כניצולי טרור, ולהגביר את המודעות לארגון ללא מטרות רווח שהקימו כדי לסייע לניצולי התקפות הטרור.

מארק לוי, מנכ"ל הקהילה היהודית אמר כי שוטר הגירה אמר להם: "היו צריכים לוודא שאתם לא הולכים לעשות כאן מה שאתם עושים בעזה". הוא גינה את ההתנהלות ואמר כי ההערה שהשמיע השוטר "מוכיחה מעל לכל ספק שהאדם הזה הונע מכוונה אנטישמית".

 

אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד