י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבוי סתום

חמאס מתנגד להסכם: "תגובת ישראל לא עונה על דרישותינו"

ארגון הטרור הפלסטיני דחה את הצעת הפסקת האש האחרונה, שעות לאחר החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להפסיק את הלחימה בעזה ולשחרר חטופים

חמאס מתנגד להסכם: "תגובת ישראל לא עונה על דרישותינו"
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארגון הטרור חמאס מסר הלילה כי הודיע ​​למתווכים כי הוא דבק בעמדתו המקורית בדרישה להפסקת אש קבועה, נסיגת כוחות צה"ל מעזה, החזרת עקורים פלסטינים ושחרור מחבלים כבדים מהכלא, דרישות שישראל כבר דחתה כמה פעמים וכינתה אותן "הזויות".

ישראל דחתה ללא הרף את דרישות חמאס לנסיגה צבאית מלאה והפסקת אש קבועה, אך ארגון הטרור התנה שחרור חטופים בהתחייבות ישראלית לסיים את המלחמה. ישראל דחתה את הדרישה הזו כהזויה, ועמדה על כך שהמערכה הצבאית להשמדת היכולות הצבאיות והממשלתיות של חמאס תתחדש ברגע שכל הסכם הפסקת אש יסתיים.

על פי ההערכות, כ-130 חטופים לא כולם בחיים - נותרו בעזה מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, שבו טבחו מחבלים כ-1,200 בני אדם וחטפו עוד 253, רובם אזרחים.

חמאס טען אתמול שישראל "לא הגיבה לאף אחת מהדרישות הבסיסיות של עמנו ושל ההתנגדות שלנו (חמאס): הפסקת אש מקיפה, נסיגה מרצועת עזה, החזרת העקורים וחילופי שבויים אמיתיים". ארגון הטרור מסר בהצהרה, שנדחו ההצעות האחרונות שהוצעו בדוחא, שם ניהלו הצדדים שיחות עקיפות דרך מצרים, קטאר וארצות הברית.

הצהרת ארגון הטרור הגיעה שעות לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם אימצה החלטה הדורשת הפסקת אש מיידית בעזה ושחרור חטופים, לאחר שארה"ב נמנעה מההצבעה, ועוררה מתיחות עם ישראל. 14 חברי המועצה הנוספים הצביעו בעד ההחלטה, בגיבוי רוסיה וסין, שקראה להפסקת אש מבלי להתנות זאת בשחרור חטופים.

חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד