כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תומכי טרור

מכה לארגון: מדינות ערב לא סייעו מספיק לאונר"א

מדינות ערב לא תרמו מספיק מימון לסוכנות הסיוע של האו"ם שחלק מאנשיה רוצחים שהשתתפו בטבח. עתידה של סוכנות האו"ם לא ברורה כאשר מדינות ערב לא מצליחות למלא את פער המימון שהפסיקה לתת ארה"ב

מכה לארגון: מדינות ערב לא סייעו מספיק לאונר"א
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר שבסוף ינואר ארה"ב ומדינות מערביות אחרות הקפיאו את המימון לסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) מנהל הארגון האנטישמי של הארגון טס למדינות במפרץ בתקווה ששליטים ערביים יצילו את הארגון מקריסה, לאחר שהתגלה שחלק מעובדיו הם מחבלי חמאס שרצחו וחטפו ישראלים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח שראש הארגון פיליפ לזריני, גייס רק 85 מיליון דולר מסעודיה, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות לשנת 2024, הרבה פחות מהמימון שארה"ב ואחרות נתנו. המימון הופסק בעקבות האשמות שלפחות 12 עובדי הסוכנות השתתפו בפיגועים ב-7 באוקטובר. בשנה שעברה, ארה"ב לבדה נתנה לסוכנות יותר מ-422 מיליון דולר. 

המזומנים שלזריני אסף עד כה מספיקים לכסות את ההוצאות של הארגון עד מאי, כך אומרים גורמים בסוכנות. מעבר לכך, ללא כספים נוספים, אונר"א אומרת שהיא תיאלץ להפחית את פעילותה ההומניטרית בעזה, הכוללת האכלה של למעלה ממיליון בני אדם. סוכנויות וארגוני צדקה אחרות של האו"ם מסתמכות במידה רבה על אונר"א, כאשר כ-3,000 מעובדיה מפקחים על מרבית חלוקת הסיוע ושירותי הבריאות.

לצריני אמר כי התרומות של תורמים ערבים ותורמים אחרים אפשרו לסוכנות להמשיך ולסייע לפלסטינים. "אבל לכמה זמן? אנחנו מתפקדים מהיד לפה. ללא מימון נוסף נהיה במצב לא ידוע", אמר.

כמה מדינות כולל קנדה, שוודיה, אוסטרליה ופינלנד החליטו לחדש את המימון שהושעה בשבועות האחרונים.

 

אונר"א מלחמת חרבות ברזל חמאס פיליפ לזריני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד