כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יחסים מקרטעים

המשבר עם האמריקאים לאחר ביטול המשלחת: בכירי הממשל בהלם

התפנית המדהימה של האירועים הפכה את הקרע המתרחב בין ביידן לנתניהו לתהום ציבורית, כך דווח ב'וושינגטון פוסט'. בכירי הממשל מיהרו להבהיר שהתוכניות הישראליות למבצע ברפיח לא היו קרובות בכל מקרה

המשבר עם האמריקאים לאחר ביטול המשלחת: בכירי הממשל בהלם
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בכירים בממשל ביידן הבהירו לעמיתיהם הישראלים בשיחות בסוף השבוע את האפשרות שארצות הברית תמנע - במקום להטיל וטו - בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם ביום שני שקראה להפסקת אש מיידית בעזה.

אבל הבית הלבן נדהם ממה שקרה לאחר הצבעת ההימנעות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל בפתאומיות את נסיעתה של משלחת רמת דרג לוושינגטון, לאחר בקשה אישית של הנשיא ביידן בשיחת טלפון בשבוע שעבר עם ראש הממשלה, כדי לדון בחששות של ארה"ב בנוגע למצבה של ישראל. כולל לגבי תוכניות למבצע צבאי גדול בעיר רפיח שבדרום עזה.

בתגובה לביטול דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר כינה את הביטול "מפתיע ומצער". התפנית המדהימה של האירועים הפכה את הקרע המתרחב בין ביידן לנתניהו לתהום ציבורית, כך דווח ב'וושינגטון פוסט', בכירי הממשל מיהרו להבהיר שלא היה שינוי במדיניות של ארה"ב, שהתוכניות הישראליות למבצע ברפיח לא היו קרובות בכל מקרה, שהמשא ומתן על שחרור חטופים יימשך, ושהם מצפים לשיחות עתידיות עם נתניהו וממשלתו.

שעות לאחר ההצבעה, דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, ביקש להמעיט במתיחות הדו-צדדית, ואמר לכתבים בבית הלבן כי ארצות הברית תמשיך "לתת גב לישראל" ותדחוף לשחרור כל החטופים שבידי חמאס. ובכל זאת, הוא כינה את החלטת נתניהו לבטל את נסיעת המשלחת כמאכזבת. "אנחנו די מבולבלים מזה", אמר קירבי, וחזר על קביעת הממשל כי ההימנעות אינה מייצגת שינוי במדיניות. "נראה שמשרד ראש הממשלה בוחר ליצור כאן משהו כשהם לא צריכים לעשות זאת".

ארה"ב מלחמת חרבות ברזל הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד