כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"תגידו את האמת"

קרעי: "השתיקה של החרדים היא דרך הפעולה הגרועה ביותר"

השר שלמה קרעי מתח ביקורת על המפלגות החרדיות שלדבריו שותקות ולא מצביעות על האשמים האמיתיים במשבר חוק הגיוס. "תגידו את האמת! הקומבינטור האמיתי הוא מר בני גנץ וכפילו/סגנו מר יואב גלנט", קרא

קרעי: "השתיקה של החרדים היא דרך הפעולה הגרועה ביותר"
שלמה קרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התקשורת שלמה קרעי מתח הבוקר (שלישי) ביקורת על המפלגות החרדיות שלדבריו שותקות ולא מצביעות על האשמים האמיתיים במשבר חוק הגיוס.

קרעי כתב: "השתיקה של החרדים היא דרך הפעולה הגרועה ביותר. תגידו את האמת! הקומבינטור האמיתי הוא מר בני גנץ וכפילו/סגנו מר יואב גלנט".

לדבריו, "יותר משצרכי המלחמה מעניינים אותם, הם מגוייסים על מלא להפלת הממשלה.

כך לדוגמה, לצה״ל יש אפשרות מיידית להחזיר לשירות מילואים פעיל עשרות אלפי חיילי מילואים קרביים ושאינם, שקיבלו פטור ממילואים סתם ככה, ורק בגלל עצלנות ורשלנות של צה״ל (החלפת מערכות מחשוב) אף אחד לא מנסה אפילו לגייס אותם. 

אמר את זה כתב חדשות 12, חייל קרבי במילואים בעצמו, אורי איזק, ואמרו את זה נציגי צה״ל במבוכה בוועדת חוץ ובטחון".

השר קרעי טען: "את עניין גיוס החרדים שאין תורתם אומנותם צריך לתקן, אבל מצג השווא שיש דחיפות לעשות זאת עכשיו באופן "היסטורי ובלי קומבינות" כדברי גנץ, הוא לא יותר ממניפולציה שקופה להפלת הממשלה. לצערי, חלק מחבריי לקואליציה הולכים שולל אחרי ההצגה הזו.

מספיק עם השקרים.  בג״ץ, היועמ״שית (שצריך היה להדיח כבר מזמן), גנץ, גלנט, ובגיבוי התקשורת כמובן, חוברים יחדיו להפלת הממשלה".

לדבריו, "זה לא באמת משנה איזה נוסח נביא כעת, עם ההצעה ההזויה של שר הבטחון להעלות את גיל הפטור ל-35 או בלעדיה, עם הגדלת יעדים ותמריצים כלכליים או בלעדיהם, הם יגידו אמן רק לנוסח שיפיל את הממשלה ואת זה אסור לנו לאפשר להם. 

מי שנופל בפח השקרים של גנץ וסגנו, פשוט טועה. אסור לתת לזה יד. מאבק לגיוס החרדים שאין תורתם אומנותם בכפייה גם ככה לא יתן מענה לצרכי המלחמה ולא משנה כמה נתאמץ. גייסו לאלתר את עשרות אלפי הלוחמים שקיבלו פטור ורוצים לשרת את ארצם.

יש מקום בהחלט למהלך שיגייס את אלו שאין תורתם אומנותם בשיתוף פעולה. שיתוף הפעולה יכול לבוא מהשטח - מהצעירים עצמם. זה יכול להיות מסלול דומה ל״הסדר מרכז״, כמו בישיבות הציוניות, לצעירים שלמדו שלוש שנים בישיבה גבוהה, שישרתו שירות מקוצר, יכנסו למערך המילואים וייצאו לשוק העבודה כבר בגיל 22 והלאה.

זה יכול להיות גם מנגנון משולב של שירות דיפרנציאלי מופחת בהתאם למספר שנות הלימוד בישיבה הגבוהה תוך הפחתה של ארבעה חודשי שירות על כל שנת לימוד, יחד עם תמריץ חיובי לישיבה שאחוז מסויים מהמחזור שלה יממש זאת. וזו יכולה להיות כל הצעה שתעודד בפועל גיוס של אלו שאין תורתם אומנותם, במקום להפוך את מלחמת המצווה הזו למלחמת דת.

אגב, לא ראינו שהנושא הזה הטריד במיוחד את ממשלת האחים המוסלמים בראשות לפיד, ליברמן ושות', לפני שנה וחצי. אז שלא יספרו לכם סיפורים. בשבילם החרדים כבר מגוייסים על מלא לקמפיין ההסתה והפילוג ולהפלת ממשלת הימין", כך שר התקשורת.

שלמה קרעי חוק הגיוס יואב גלנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד