י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שיתוף-פעולה חובק עולם בנושא רפואת חירום על פי ההלכה

שיתוף פעולה ייחודי בין אגף הלכה של ארגון איחוד הצלה למתנדבי הצלה לייקווד * דיונים משותפים ומתן חומרי הדרכה הלכתית של אגף הלכה איחוד הצלה למתנדבי הצלה לייקווד * סיור באגף הלכה של איחוד הצלה ובמטה הארגון בירושלים * פיתוחים יחודיים לפעילות בשבת וחג

שיתוף-פעולה חובק עולם בנושא רפואת חירום על פי ההלכה
איחוד הצלה ליקווד צילום: דוברות איחוד הצלה

ביקור מיוחד נערך באגף הלכה של איחוד הצלה במשרדי הארגון בירושלים על ידי בכירים מהצלה לייקווד בארה"ב. הביקור נערך בהמשך לקשר המיוחד בין אגף הלכה של איחוד הצלה להצלה ליקווד ארצות הברית כאשר אגף הלכה של איחוד הצלה אף סיפק חומרי הלכה ייחודיים למתנדבי הצלה לייקווד. בביקור השתתפו הר"ר מרדכי סנדרוביץ, הר"ר אבי ברוידא, הר"ר שמואל מורמן, והר"ר משה מולר אשר המשמש גם כפראמדיק בארגון.

דוברות איחוד הצלהאיחוד הצלה ליקוודצילום: דוברות איחוד הצלה

הביקור החל בסיור במוקד הארצי של איחוד הצלה יחד עם הר"ר דניאל קצינשטיין מנהל אגף עדכונים בארגון, הרה"ג רבי יעקב רוזנברג שליט"א מנהל אגף הלכה באיחוד הצלה והרה"ג רבי נפתלי הלפרין שליט"א רכז הלכה ארצי.

במהלך הסיור הוצגו בפני בכירי הצלה ליקווד פיתוחים מיוחדים שהוטמעו במערכות הארגון לטובת שמירת השבת כולל מערכת אוטומטית המשדרת את האירועים ללא צורך במוקדן שיעשה זאת וכן אפשרות לנעילת המיקום של הכונן בשבת קודש מה שמונע הפעלה של לוויינים ותזוזה של מיקום הכונן על מסכי המוקד, ועוד. לאחר מכן עלו הנוכחים לרב שיח בנושא רפואה והלכה כאשר בתחילה הוקרנה מצגת מיוחדת המסכמת את פעילות אגף ההלכה. לאחר מכן ירדו הנוכחים לחניון הארגון שם הציג להם מי שמרכז את נושא תחבורה כהלכה באגף הלכה של איחוד הצלה הרב שי מושקוביץ שליט"א את ההתאמות שנעשו לפעילות בשבת בכל רכבי הארגון החל מהאמבולנסים וכלה באופניים להגשת עזרה ראשונה כאשר כל מתנדב מיד לאחר סיום הכשרתו לנהיגה על כלי ארגוני מקבל דף הוראות מיוחד לשבת בהתאם לכלי תחבורה שעליו הוא הוכשר.

דוברות איחוד הצלהאיחוד הצלה ליקוודצילום: דוברות איחוד הצלה

בסיום הסיור הביעו בכירי הצלה לייקווד את התרשמותם העמוקה מכך שאגף הלכה של איחוד הצלה הוא גוף ייחודי ברמה בינלאומית בכך שרבני האגף מכירים היטב גם את הפן ההלכתי וגם את הפן המבצעי והדבר ניכר בהוראות ההלכתיות הברורות תוך ירידה לפרטי פרטים ומתן מענה לשאלות הלכתיות מורכבות.

נשיא איחוד הצלה אלי ביר אמר כי הוא גאה שארגון איחוד הצלה מוביל בתחום ההלכתי כפי שהוא מוביל בתחום הרפואי וכי אגף הלכה שהוקם בארגון איחוד הצלה מיום היווסדו אכן מהווה גוף מוביל ברמה הבינ"ל בתחום של רפואה והלכה

איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד