י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"האנטר"

"משפיעה בדרכים בלתי נתפסות": המערכת המיוחדת שפותחה בתחחילת המלחמה

את תאי התקיפה מאיישים נציגים ממודיעין, הפעלת אש וחיל האוויר, ובמחשב של כל אחד מהם מופעלת מערכת חדשה בשם "האנטר", שפותחה בתחילת המלחמה | "משפיע על הלחימה בדרכים בלתי נתפסות"

"משפיעה בדרכים בלתי נתפסות": המערכת המיוחדת שפותחה בתחחילת המלחמה
לוחמי צה"ל בחדר פיקוד, ארכיון צילום: דובר צה"ל

תחת כל חטיבה, אוגדה ופיקוד בצה"ל, יושבים חיילים בחדרים מלאי מחשבים, בהם מאתרים ומאשרים מרחוק תקיפות של תשתיות טרור שמסכנות את הלוחמים בשטח.

כפי שפורסם באתר צה"ל, את התאים האלו מאיישים נציגים ממודיעין, הפעלת אש וחיל האוויר, ובמחשב של כל אחד מהם מופעלת מערכת חדשה בשם "האנטר", שפותחה בתחילת המלחמה, ובזכותה כבר הספיקו להציל חיים.

"דמיינו 'גוגל מאפס' של מרחב הלחימה בעזה", מסבירה סגן ע', מנהלת המוצר של האנטר מיחידת מצפ"ן, "המערכת מרכזת אינדיקציות על איומים ומאפשרת למשתמשים לקבל עליהם מידע. בהתאם, הם יחליטו אם להגיב או לא".

בזכות "האנטר", החיילים בתאי התקיפה רואים בזמן אמת שיגורים, רחפנים וכדומה, ומקבלים פירוט על כל אירוע: מקור, תקיפות זהות בעבר, ההתמודדות איתן וההשפעה שעתידה להיות להן. לאחר שכל הנתונים נאספו נקבעת דרך הפעולה - ותוקפים את המטרה.

המידע על האיומים מגיע מחיישנים שפרוסים בשטח, בנוסף למה שכבר מאוכן ובמעקב על ידי יחידות המודיעין. "לעיתים רבות ראינו בלייב אירועים שצצו במערכת, ומיד הוקפץ לשם כוח שתקף", מדגימה סגן ע', "זה מנע שיגורים נוספים, ניטרל מפעילי רחפן עויינים רבים ובכך - הציל חיים".

הרעיון למערכת עלה עוד לפני המלחמה, לאחר שהבינו שבתאי התקיפה השונים אין פלטפורמה מתכללת אחת לכל המידע שברשותם. אך ב-7 באוקטובר הרצון למערכת שכזאת נהיה לצורך. מיד החלו ביחידת מצפ"ן באגף התקשוב לעבוד במרץ על פיתוחה ותוך חודש כבר הייתה גרסה שהופצה לכלל צה"ל.

כיום המערכת לא מפסיקה להתפתח, וגרסאות ועדכונים חדשים ממשיכים לזרום מבית מצפ"ן. "יש צוות פיתוח שתפקידו לקחת את הפידבק מהתאים ולשפר את התוכנה תוך כדי שימוש", היא מפרטת, "האידיאל הוא להוסיף עוד גורמי תקיפה, כך שלכולם תהיה גישה ל'האנטר'".

"עולם התקיפה מערב הרבה גופים וזרועות" קובעת מנהלת המוצר, "לכן יצרנו משהו רלוונטי לכולם, כך שלא משנה מאיפה אתה, יש לך תמונת מצב מדויקת של אירועי הלחימה". כמובילת הפרויקט, המערכת מהווה גאווה אישית לסגן ע', "אנחנו אומנם מאחורה ולא בחזית, אבל משהו שאנחנו יזמנו ויצרנו משפיע על הלחימה בדרכים בלתי נתפסות. אין מרגש מזה".

צה"ל יירוט תקיפה מודיעין רחפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד